استفاده پلیس آمریکا از شبکه‌های اجتماعی برای دستگیری عاملان انفجار بوستون

۳۱فروردین۱۳،

 

پلیس آمریکا برای شناسایی و دستگیری دو عامل بمب‌گذاری در شهر بوستون آمریکا به طور گسترده از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، کارآگاهان پلیس با این اعتقاد که شبکه های یاد شده اطلاعات ارزشمندی را در مورد این دو فرد در اختیار دارند به بررسی مفصل آنها پرداخته اند.
 
Dzhokhar A. Tsarnaev نوزده ساله و Tamerlan Tsarnaev برادر ۲۶ ساله اش که هر دو دستگیر شده و یکی از آنها در دم کشته شده اند حضور فعالی در اینترنت داشته اند و برای شناسایی انها از اطلاعات موجود در فضای مجازی و همین طور شبکه های اجتماعی بهره گرفته شده است.
 
یکی از کارآگاهان پلیس در این مورد گفته است: فعالیت های این دو نفر در شبکه های اجتماعی  و اطلاعات موجود در مورد آنها به شکل گیری تصویری از آنها کمک کرده است.
 
علاوه بر حضور در شبکه های اجتماعی برادر بزرگتر Tamerlan Tsarnaevدر یوتیوب هم عضویت داشته و ویدیوهایی ارسال می کرده و برادر کوچک تر او عضو شبکه اجتماعی VK.comبوده که در روسیه، اوکراین و قزاقستان محبوبیت دارد.
 
بر اساس اطلاعات موجود در VK.com برادر کوچک تر یعنی Djohar فارغ التحصیل مدرسه Cambridge Rindge and Latinبوده است.
 
به نظر می رسد اینکه وی دیدگاه جهانی خود را در این شبکه اجتماعی اسلام انتخاب کرده است، بهانه لازم را به دست سیاستمداران آمریکایی برای حمله به مسلمانان خواهد داد. از سوی دیگر اولویت شخصی او در VK.com پول و شغل انتخاب شده است. بخش عمده صفحه شخصی او در این پایگاه اینترنتی در حال حاضر از اظهار نظرهای تند پر شده که عمدتا به زبان انگلیسی نیستند.
 
در حال حاضر پلیس به دنبال پی بردن به شبکه ارتباطی مظنونان و تفکرات دوستان و آشنایان آنها از طریق همین شبکه های اجتماعی است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.