استقبال از مارش‌ های خاطره انگیز دوران دفاع مقدس

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

با حضور دو ارکستر نظامی در اولین جشنواره مقاومت صورت گرفت

گروه موسیقی دانشگاه امام حسین(ع) در فضای باز برج میلاد مارش‎های خاطره‎انگیز نظامی را نواخت.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از  ستاد خبری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، این گروه به سرپرستی ایمان اکبری با حضور ۲۵ نوانده نظامی در ابتدای اجرای خود که از نظم بسیاری برخوردار بود، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را نواخت و پس از آن مارش سواره نظام را اجرا کرد.

گروه موزیک دانشگاه امام حسین(ع) سپس مارش دبیرستان و پس از آن مارش خاطره‌انگیز جنگ یا حمله را نواخت که مورد توجه حاضران در فضای باز برج میلاد قرار رگفت.

آخرین قطعه این گروه مارش وطن بود تا اجرای کوتاه اما حساب شده و خوب این گروه پایان گیرد.

اما از سوی دیگر رسته ۷۰ نفری دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرای برنامه در فضای باز برج میلاد و در میان علاقه مندان اجرایی قابل قبول داشت.

به گزارش ستاد خبری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، ارکستر دژبان کل ارتش به رهبری سروان محمرضا فیروزی، یکی از گروه‎های موسیقی نظامی جشنواره بود که شامگاه چهارشنبه در زیرگذر برج میلاد برای علاقه‌مندان به موسیقی اجرا کرد.

این رسته موزیک که به همراه گروه کر ۷۰ عضو دارد؛ در آغاز برنامه خود سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را نواخت و سپس چهار قطعه دیگر را برای حاضران اجرا کرد.

راه ستاره‎ها اثر سوسا، مارش منصور، مارش قهرمان و مارش همایون قهرمان چهار اثری بود که ارکستر دژبان ارتش در فضای عمومی برج میلاد اجرا کرد. البته به سبب همزمانی این برنامه با اذان مغرب به افق تهران، بعضی از این قطعه‎ها یک بار نیز پیش از اذان مغرب اجرا شد.

براساس این گزارش، با اینکه این گروه موزیک نظامی اجرا می‎کرد اما به سبب اینکه محل اجرای در بخش ورودی برج قرار داشت مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد و به ویژه این اجرا برای کودکان بسیار جالب توجه بود.

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.