استقبال حزب‌الله از مواضع ایران در نیویورک

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت:‌ به حمایت از ایران مفتخریم.

نعیم قاسم در سخنانی در مراسم فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان آموزشکده علوم و تکنولوژی آفاق در بیروت با اشاره به اتفاق دو روز پیش در بعلبک و شهادت تعدادی از نیروهای حزب‌الله لبنان در این اتفاق بیان کرد: ما خواهان گفت‌وگو هستیم و آن را تنها راه حل می‌دانیم. راه حل در لبنان دستیابی به توافق سیاسی است نه تحریک، خودروهای بمب‌گذاری شده، فتنه‌انگیزی و تحریک اسراییل به کینه‌توزی علیه لبنان و منطقه.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که همه مسایل در منطقه به سوی آرامش سیاسی و راه حل سیاسی در حرکت است، گفت: از ایران یاد بگیرید از سال ۱۹۷۹ آنها (آمریکایی‌ها) با آن در جنگند و تحت محاصره و تحریم و مجازات قرارش دادند و او (ایران) می‌گوید “نه” و حال سرانجام در سال ۲۰۲۴ دو سخنرانی در سازمان ملل انجام شد، یکی سخنرانی اوباما، رییس جمهور دولت بزرگ و دیگر سخنرانی روحانی، رییس جمهور ایران. باید این دو سخنرانی در سطح بین‌المللی را یک برابری دانست که این خود بیانگر جایگاه ایران و قدرتش است.

نعیم قاسم افزود: بعضی‌ها از حمایت‌های ما از ایران انتقاد می‌کنند و از این که از این حمایت استفاده می‌کنیم، بر ما خرده می‌گیرند. آنها از کسانی که از آنها حمایت می‌کنند خجالت می‌کشند و جرات آن را ندارند که اعلام کنند که از چه کسانی حمایت می‌کنند و اگر این حمایت‌شان مایه افتخارشان بود، علنا اعلام می‌کردند اما ما به حمایت از ایران افتخار می‌کنیم و این را در برابر همگان اعلام می‌کنیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.