استقبال خودروسازان از گزارش ۱۰۰ روزه دولت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 استقبال خودروسازان از گزارش 100 روزه دولت

استقبال خودروسازان از گزارش ۱۰۰ روزه دولت

ممتازنیوز: دبیر انجمن خودروسازان ایران با استقبال از گزارش ۱۰۰ روزه و برنامه‌های دولت در حوزه اقتصاد گفت: کنترل تورم هزینه‌های تولید کالاهای صنعتی از جمله خودرو را کاهش خواهد داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی خودروسازان و قطعه‌سازان در دو سال گذشته، تورم شدید نرخ ارز و مواد اولیه تولید محصولات بوده است.
وی با بیان این‌که در دو سال اخیر نرخ مواد اولیه و ارز به طور میانگین سه برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با این حال قیمت فروش خودرو در این مدت تنها حدودا دو برابر افزایش یافت به‌گونه‌ای که میزان افزایش آن متناسب با نرخ رشد تورم نبود.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: این موضوع موجب زیان‌دهی فعالیت واحدهای خودروسازی و قطعه‌سازی به ویژه در طول یک سال و نیم اخیر شده است به‌گونه‌ای که در سال گذشته خودروسازان حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از هزار میلیارد تومان ضرر کرده‌اند.
وی افزود: ‌در این شرایط تحقق برنامه‌های رییس‌جمهوری در کنترل تورم و کاهش آن تا پایان سال جاری به ۳۵ درصد و تا پایان سال آینده به ۲۵ درصد، موجب کنترل رشد هزینه‌های تولید کالاهای صنعتی از جمله خودرو خواهد شد تا به این ترتیب خودروسازان از زیان خارج شوند.
نعمت‌بخش تصریح کرد: امیدواریم دولت علاوه بر اجرای برنامه‌های کلان در حوزه اقتصاد مانند کنترل تورم، راهکارهایی را نیز برای کمک به این صنعت و جلوگیری از ضرر و زیان خودروسازان و قطعه‌سازان اتخاذ کند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.