استقبال دبیرکل سازمان ملل از توافق ایران و گروه ۱+۵

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
دبیرکل سازمان ملل از توافق ایران و گروه ۱+۵ که پس از مذاکرات ژنو دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران حاصل شد، استقبالی گرم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، در بیانیه‌ای که شنبه شب توسط سخنگوی بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل انتشار یافت، بان‌ به مذاکره‌کنندگان «به خاطر پیشرفت در زمینه چیزی که می‌تواند آغاز یک توافقنامه تاریخی برای مردم و ملت‌های منطقه‌ خاورمیانه و فراتر از آن باشد» تبریک گفت.

دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ روز چهارشنبه آغاز شد و دو طرف پس از مذاکرات فشرده شب شنبه (بامداد یکشنبه) به توافق نخستیه در زمینه برنامه هسته‌یی ایران دست یافتند.

این سومین دور مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) در بیش از یک ماه بود.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ خود از دولت‌های دخیل در مذاکرات خواست هر چه در توان دارند انجام دهند تا «بر اساس این آغاز دلگرم‌کننده پیش بروند و اعتماد دوجانبه ایجاد کنند و اجازه دهند که تداوم مذاکرات دامنه این توافق نخستیه را گسترش دهد».

بان‌کی‌مون با تایید تعهدش به تقویت رژیم منع اشاعه و خلع سلاح هسته‌‌ای از همه اعضای جامعه بین‌المللی خواست از این پروسه که «اگر اجازه موفقیت پیدا کند، مزایای درازمدت برای همه طرف‌ها به همراه خواهد داشت» حمایت کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.