استقبال فیلمسازان ایرانی از جشنواره فیلم «ربیع الشهاده» کربلا

۲۳اردیبهشت،

به گزارش سینماپرس، جشنواره فیلم «ربیع الشهاده» عراق به همت آستان قدس حسینی «عتبه المقدسه الحسینیه» و با همکاری و مشارکت «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ خرداد ماه در شهر مقدس «کربلا» برگزار خواهد شد.

 

برپایه این گزارش و به دنبال فراخوان عمومی که بعمل آمد، بیش از یکصد اثر به دبیرخانه جشنواره «بهار شهادت» مستقر در «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» ارسال شده که شامل ۶۸ فیلم مستند کوتاه، ۱۵ فیلم مستند نیمه بلند و بلند و ۲۲ اثر داستانی کوتاه است.

 

ضمن اینکه علاقمندان شرکت در این جشنواره که با موضوع فرهنگ عاشورا و شهادت، شخصیت شناسی حضرت سیّدالشهداء (ع) و اصحاب و یاران باوفایش، در کشور عراق برگزار خواهد شد، حداکثر تا روز ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود (تله فیلم، مستند، کوتاه داستانی) که منبعث از فرهنگ شهادت و عاشورای حسینی است را به دبیرخانه جشنواره «ربیع الشهاده» ارائه نمایند. با این توضیح که این دبیرخانه صرفاً پذیرای فیلم های تولیدی سال ۸۸ به بعد، با موضوعات مورد اشاره است و فیلم های ارسالی هم باید دارای زیرنویس انگلیسی یا عربی باشند.

 

این گزارش می افزاید که عموم تهیه کنندگان و فیلمسازان کشور جهت حضور در این جشنواره می توانند ضمن تکمیل فرم شرکت، فیلم های خود را حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه، به نشانی تهران؛ خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول، دفتر امور جشنواره ها، تلفن: ۸۸۵۲۸۳۱۲ / ۸۸۵۲۸۳۱۴ ارائه نمایند.

 

گفتنی است: بنا بر مذاکراتی که آستان قدس حسینی با مدیریت این «مرکز» داشته، ممکن است که جشنواره «ربیع الشهاده» بصورت رقابتی و در حوزه آثار مستند و داستانی برگزار شود.

 

 

انتهای پیام/ع/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.