استقبال مخاطبان از نمایش های میدانی با محوریت قرآن

مدیر کانون تئاتر دینی خبر داد:

سینماپرس-گروه هفت هنر/ هر روز چهار نمایش در محوطه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن بین ساعت ۱۸ تا ۲۰ اجرا می شود که این اجرا ها در قالب نقالی، پرده خوانی و پیام پیامبران و مفاهیم قرآن به صورت میدانی است.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود فرهنگ، مدیر بخش هنرهای نمایشی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اعلام این خبرمی گوید: مخاطبان نمایشگاه قرآن ارتباط خوبی با نمایش های میدانی و محیطی برقرار کرده اند که نشان دهنده اثرات مثبت انتقال مفاهیم به زبان نمایش است. هر کدام از نمایش ها بیش از دو هزار تماشاگر را با خود همراه کرده است.

فرهنگ با این توضیح که سومین سال است در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مسوولیت بخش هنرهای نمایشی را بر عهده دارد، گفت: از معاونت امور هنری برای همکاری در بخش های مختلف نمایشگاه قرآن دعوت می شود که در این دوره شاهد برنامه هایی در حوزه های «عفاف و حجاب»، «هنرهای تجسمی» و «هنرهای نمایشی» هستیم.

وی با بیان این که طی جلساتی تعدادی نمایش برای اجرا در بیستمین نمایشگاه قرآن انتخاب شدند، اظهار داشت: چند اثر نیز از دوره های گذشته به اجرا در می آیند. مخاطبان بیستمین نمایشگاه قرآن می توانند شاهد اجرای دو نمایش برگزیده جشنواره تئاتر صاحبدلان «هیس» کار امیرحسین شفیعی و «و اینک انسان» کار روح الله سنایی نیز باشند.

مدیر کانون تئاتر دینی با این توضیح که موضوعات نمایش ها هفته به هفته تغییر می کند و هر نمایش بین ۷ تا ۱۰ اجر دارد، تصریح کرد: مخاطبان ارتباط خوبی با نمایش ها برقرار کرده اند که نشان دهنده اثرات مثبت انتقال مفاهیم به زبان نمایش است. هر کدام از نمایش ها بیش از دو هزار تماشاگر را با خود همراه کرده است.

وی با این توضیح که نمایش هایی که در نمایشگاه اجرا می شودند به دو دسته «میدانی» و «محیطی» تقسیم می شوند، گفت: آثار میدانی در قالب نقالی، پرده خوانی و پیام پیامبران و مفاهیم قرآن اجرا می شود. «بیداری اسلامی» نیز موضوع نمایش های محیطی است. همچنین مخاطبان می توانند هر روز شاهد اجرای چهار نمایش بین ساعت ۱۸ تا ۲۰ باشند.

فرهنگ با توجه به پیام نمایشگاه بین المللی قرآن که گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است، توضیح داد: برای استفاده بهتر مفاهیم قرآنی در زندگی باید این مفاهیم را کاربردی کرد. زبان نمایش فاخر است و با این زبان می توان مفاهیم قرآنی را در اختیار مخاطب قرار داد.

کاوه مهدوی، مرتضی وکیلیان، فرامرز قلیچ خانی، علیرضا دهقانی و ابوالفضل ورمرزیار از جمله هنرمندانی اند که در مقابل شبستان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۲۴ مرداد نمایش اجرا می کنند.

انتهای پیام/ح.گ/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۷۰۰


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.