استقبال مردم اسپانیا از بازار اجناس دست دوم

فروشگاه‌های پوشاک و کفش دست دوم که پیش از این بیشتر محل خرید دانشجویان و جوانانی بود که بودجه اندکی در جیب داشتند اکنون اقشار و شمار بیشتری از شهروندان این کشور را به خود می‌بیند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه یورونیوز ، دشواری شرایط اقتصادی در اسپانیا در آینه بازار خرده فروشان اجناس دست دوم هم بازتاب یافته است.

خودروهای دست دوم نیز طرفدار بیشتری یافته است. هفتاد درصد فروش خودرو در اسپانیا مربوط به بازار خودروهای کارکرده است. این رقم در سال ۲۰۱۰ میلادی ۶۳ درصد بوده است.

آنخل رودریگز، فروشنده خودورهای دست دوم در یک نمایشگاه می‌گوید: «همه چیز تغییر کرده است. شش یا هفت سال پیش ما چهار یا پنج خودرو نو در ازای هر یک خودروی کار کرده می‌فروختیم؛ اکنون ماجرا فرق کرده است و ما سه یا چهار خودروی دست دوم در ازای هر یک دستگاه خودروی صفر کیلومتر می‌فروشیم.»

در بازار کساد دکوراسیون و مبلمان هم شماری از کسبه صرفه اقتصادی را در خرید و فروش اجناس دست دوم دیده‌اند. در سال‌های اخیر به تعداد فروشگاه هایی که وسایل دست دوم منزل را تعمیر کرده و سپس به معرض فروش می‌گذارند، افزوده شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.