استقبال مردم شهرهای درگز، خواف و چناران از برنامه پزشک خانواده

کار نام نویسی از شهروندان شهرهای درگز، خواف و چناران در برنامه پزشک خانواده آغاز شده است و مردم این شهرهاتا کنون استقبال خوبی از این برنامه داشته اند.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از جمعیت ۳۷ هزار نفری این شهرستان تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر برای نام نویسی اقدام کرده اند و پیش بینی می شود تا پایان تیر ماه کار نام نویسی از شهروندان به اتمام برسد.
 
دکتر علی افکار، مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در این برنامه را دفترچه بیمه، کارت ملی و شناسنامه تمام اعضای خانواده اعلام کرد و اظهار داشت: شهروندان همه روزه در ساعات اداری می توانند برای نام نویسی به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.
 
وی با اشاره به اینکه سامانه ارتباط مردمی به شماره ۵۲۲۱۱۹۳ نیز برای پاسخگویی به سوالات مربوط به پزشک خانواده در مرکز راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: برای اجرای برنامه پزشک خانواده ۱۸ پزشک نام نویسی و عقد قرار داد شده اند و ۳ مرکز مجری و ۱۹ پایگاه در این شهرستان راه اندازی می شود.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف نیز با اشاره به اینکه در برنامه پزشک خانواده ۲۸ هزار نفر از شهروندان زیر پوشش قرار می گیرند، اظهار داشت: با اقدامات و اطلاع رسانی مناسبی که در این شهرستان صورت گرفته است  تا کنون نیمی از شهروندان برای نام نویسی در برنامه پزشک خانواده اقدام کرده اند.
 
دکتر عبداللهی با اشاره به اینکه در برنامه پزشک خانواده این شهرستان ۱۱ پزشک مشارکت داشته اند و کار عقد قرار داد با بیمه های درمانی این تعداد از پزشکان به اتمام رسیده است، اظهار داشت: به منظور اطلاع رسانی و پاسخگویی به سوالات مردمی شماره تماس ۱۲۳۰ در این مرکز فعال شده است .
 
وی تشکیل ستاد برنامه پزشک خانواده، اطلاع رسانی گسترده در سطح شهر با همکاری شهرداری و فرمانداری، تاکید امامان جمعه شهر به اجرای برنامه پزشک خانواده، سخنرانی مدیر شبکه در پیش از خطبه های نماز جمعه را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران نیز با بیان اینکه ۴۷ هزار نفر از شهروندان با اجرای برنامه پزشک خانواده زیر پوشش می گیرند، خاطر نشان کرد: با اقدامات صورت گرفته و اطلاع رسانی مناسب مردم این شهرستان استقبال مناسبی از این برنامه داشته اند.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۷ پزشک در این شهرستان در برنامه پزشک خانواده مشارکت دارند و کار عقد قرار داد بیمه های درمانی با پزشکان این شهرستان به اجرا در آمده است، اظهار داشت: برای پاسخگویی به سوالات مردمی در خصوص پزشک خانواده سامانه ای با شماره تماس ۶۲۲۸۰۰۵ در این مرکز فعال شده است و در ساعات اداری آماده پاسخگویی به شهروندان است.
 
گفتنی است: در دیگر شهرهای واجد شرایط برنامه پزشک خانواده از جمله سرخس، کاشمر ، تایباد ، تربت جام ، قوچان ، فریمان و مشهد کار نام نویسی از پزشکان در حال اجراست و با آماده سازی کامل زیر ساختهای برنامه پزشک خانواده کار نام نویسی از شهروندان نیز آغاز می شود .
 
تا کنون حدود ۲ میلیون نفر از ساکنان مناطق روستایی و ۴۳ شهر کمتر از ۲۰ هزار نفر استان زیر پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی قرار گرفته اند و با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری بیش از ۴ میلیون نفر از دیگر  شهروندان ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان زیر پوشش قرار می گیرند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.