استقبال مقام مصری از اصلاح ساختار سازمان ملل

جهان > مجامع‌جهانی
معاون وزیر خارجه مصر با تاکید بر اینکه این کشور از اصلاح ساختار سازمان ملل و بررسی این موضوع در جنبش عدم تعهد استقبال می‌کند، گفت: یکی از الزامات برقراری صلح پایدار از بین بردن دخالت‌ها و تجاوزهای بیگانگان و فشارهای داخلی و خارجی در کشورها است.

به گزارش همشهری آنلاین، عزالدین رمزی معاون وزیر امور خارجه مصر به عنوان رئیس پیشین اجلاس وزیران کشورای عضو جنبش عدم تعهد در آغاز نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد که از صبح امروز سه‌شنبه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است، گفت: ما از اصلاح ساختار سازمان‌های بین‌المللی استقبال می‌کنیم. مصر مایل است این اجلاس توصیه‌هایی مشخص برای سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد داشته باشد تا بر اساس آن همکاری‌های مشترک تقویت شود.

معاون وزیرخارجه مصر افزود: اصلاح ساختار سازمان ملل، خلع سلاح‌های هسته‌ای و همه سلاح‌های کشتار جمعی، پیشبرد حقوق بشر و دموکراسی، مبارزه با تروریسم جهانی و از بین بردن زمینه‌های بحرانی که در دنیا وجود دارد و همچنین تحقق آرمان ملت فلسطین که همچنان در مرکز جنبش عدم تعهد مورد توجه قرار گرفته از اهداف این جنبش است که در اجلاس باید به آن پرداخته شود.

عزالدین رمزی گفت: موفقیت جنبش عدم تعهد منوط به کشورهای عضو است، مصر در طی ریاست جنبش عدم تعهد در سه سال گذشته تلاش کرده تا در جهت منافع کشورها و وحدت و انسجام آنها اهداف مد نظر را پیش ببرد.

معاون وزیرخارجه مصر با اشاره به شعار شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: تمرکز گفتگوها باید روی صلح دائم از طریق مدیریت مشترک جهانی باشد. آروز داریم چنین جنبشی را تداوم بخشیم. اولین الزامات درباره صلح دائم باید توجه به جنبه‎های انسانی و سیاسی آن باشد همچنین چالش‌های بوجود آمده در برابر تحقق صلح باید از بین برود که از جمله آنها دخالت‌ها و تجاوزهای بیگانگان است که از داخل و خارج فشار وارد می‌کند.

وی ادامه داد: همه طرف‌ها باید در مدیریت مشترک جهانی مشارکت داده شوند، این جنبش باید به نقش مجامع بین‌المللی در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی بپردازد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.