استقبال نمازگزاران عید فطر از صندوق های کمک به زلزله زدگان و زکات فطره

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در دانشگاه تهران، مردم خداجو و مومن تهرانی همچنان که برای اقامه نمازعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای لحظه شماری می کنند کمک های نقدی را به داخل صندوق های هلال احمر و کمیته امداد می اندازند.

مسوول جمع آوری کمک های نقدی و زکات فطره کمیته امداد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حضور مردم در پای صندوق های جمع آوری زکات فطره را چشم گیر عنوان کرد و افزود: بسیاری از مردم تمایل دارند زکات فطره خود را نیز به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اختصاص دهند اما باید زکات فطره در صندوق های مربوط به خود و کمک به زلزله زدگان نیز در صندوق های مربوطه جمع آوری شوند.

وی اظهارد اشت: در روز قدس نیز کمک های خوبی برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی اختصاص یافت که با هماهنگی مسوولان مربوطه این کمک ها هر چه زودتر به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال خواهد شد.

یکی از مسوولین مناطق هلال احمر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اینکه نمی خواست نامش گفته شود افزود: بیش از ۵۰ صندوق در خیابان های اطراف دانشگاه تهران به جمع آوری کمک های نقدی مردم برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه هوا گرم است و امکان دارد بسیاری از مواد فاسد شدنی سلامت خود را از دست دهند از مردم خواست تا کمک های خود را با توجه به اعلام رسانه ها و نیاز مردم زلزله زده به هلال احمر تحویل دهند.

وی وسایل گرمایی،پتو و مواد غذایی فاسد نشدنی را از مهمترین نیازهای مردم زلزله زده عنوان کرد.

این مسوول با بیان اینکه تا زمان ساخت مسکن زلزله زدگان این افراد در چادرهای هلال احمر اسکان داده می شوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان اسکان این افراد طولانی می شود کمک های نقدی مردم می تواند در تامین مایحتاج مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: کمک های غیرنقدی با توجه به اینکه به تفکیک نیاز دارد مشکلاتی را برای مسوولان ایجاد می کند بنابراین کمک های نقدی کارآیی بیشتری خواهد داشت.

۷۲۴۴**۳۳۷۷**۷۳۷۸** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۵۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.