استقبال گسترده از رشته‌های اسلامی در دانشگاه‌های آلمان

۳۰م دیماه ،

33-244.jpg

شواهد اخیر حاکی از استقبال گسترده از دروس اسلامی در دانشگاه‌های کشور آلمان حتی در بین دانشجویان خارجی است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تنها سه سال از ارائه این رشته‌ها در دانشگاه‌های کشور آلمان می‌گذرد؛ ولی با این حال این رشته‌ها توانسته‌اند چشم‌انداز مذهبی آلمان را دچار تغییر کنند.

رشته الهیات اسلامی در اولین گام جایگاه خود را در دانشگاه‌های کشور آلمان پیدا کرده که این مسئله سبب شگفتی فراوان شده است.

این در حالیست که مسوولان دانشگاهی از نقش ویژه کشور آلمان به عنوان جذب کننده استعدادهای دیگر کشورهای اروپایی در این رشته سخن می‌گویند.

رینهارد شولز که در دانشگاه برن سوئیس به تدریس علوم اسلامی مشغول است، معتقد است تا پیش از این شاهد چنین پیشرفتی در دانشگاه‌های اروپایی نبوده است.

همچنین شولز خاطر نشان کرد: دانشجویان کشورهای سوئیس، فرانسه و بریتانیا به طور اخص به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های آلمان می باشند، ضمن اینکه بعضی از دانشگاه‌های این کشور متقاضیانی از کشورهای مسلمان آسیایی نیز دارند.

استادان دانشگاه‌های آلمان که در جمع مسوولان کمیته آموزش پارلمان سخن می‌گفتند، تاکید کردند که پیش از این به این جمع‌بندی رسیده بودند که آموزش علوم اسلامی به زودی با رشدی بسیار سریع مواجه خواهد شد.

توماس راشل، وزیر تازه آموزش کشور آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری دویچه وله، گفت: این رشد و توسعه در رشته‌های اسلامی سرآغاز یک دوره تاریخی است که می‌توان آن را با استقبال از علوم دینی مسیحیت پروتستان پس از جنبش پروتستان‌ها در ۵۰۰ سال قبل مقایسه کرد.

راشل در پایان افزود: بسیار شگفت‌آور است که تدریس علوم اسلامی در دانشگاه‌های این کشور سبب اقبال گسترده این رشته در میان دانشجویان خارجی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.