استقرار دو ماهواره مخابراتی روسیه در مدار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱، فاوانیوز: دو ماهواره پیشرفته مخابراتی روسیه توسط موشک پروتون-M ‌ به فضا پرتاب شده و با موفقیت در مدار تعیین شده قرار گرفتند.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از ایسنا، موشک پروتون-M‌ حامل دو ماهواره مخابراتی روسیه از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب شد و بوستر Briz-M‌ بامداد شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان) با جدا شدن از موشک، ماهواره‌های مخابراتی را در مدار تعیین شده قرار داد.

ماهواره مخابراتی Yamal-300K و Luch 5B توسط شرکت تحقیقات فضایی Reshetnev طراحی و ساخته شد اند.

ماهواره Yamal-300K با اتصال به شبکه سیستم های فضایی گازپروم (GSS)‌ به عنوان بازوی مخابراتی غول انرژی روسیه، کار پوشش سرویس اینترنت پرسرعت و شبکه های تلویزیونی این کشور و کشورهای همسایه را برای GSS انجام خواهد داد. این ماهواره هزار و ۶۴۰ کیلوگرمی حاوی هشت سی باند (C-band)‌ و ۱۸ کیو باند (Ku-band)‌ است و طول عمر مفید آن ۱۴ سال اعلام شده است.

بر اساس اعلام آژانس فضایی روسیه، ماه آینده میلادی نیز ماهواره Yamal 402 توسط موشک پروتون- M‌ به فضا پرتاب خواهد شد.

ماهواره Luch 5B‌ برای رله داده ها، ارتباطات صوتی و تصویری بین ایستگاه های زمینی و ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، ردیابی فضاپیماها و موشک ها مورد استفاده قرار می گیرد. ماهواره Luch 5A نیز دسامبر سال ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شده بود.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.