استقرار راهکار حسابداری تلفیقی همکاران سیستم در بنیاد مستضعفان

۱۸ام بهمن ،

راهکار حسابداری تلفیقی همکاران سیستم در بیش از ۲۰۰ شرکت زیرمجموعهٔ بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استقرار یافت.
این شرکت‌ها که در قالب ۲۴ هلدینگ در حال فعالیت می باشند، از این پس برای تهیه صورت‌های مالی تلفیقی خود از راهکار حسابداری تلفیقی همکاران سیستم استفاده می‌کنند.
مهدی انصاریان، قائم مقام مدیر عامل همکاران سیستم با اعلام این خبر گفت: ‌ «با استفاده از نرم‌افزار حسابداری تلفیقی، یکپارچه‌سازی اطلاعات مالی هلدینگ‌های زیرمجموعهٔ بنیاد، به صورت مکانیزه انجام می‌شود. در این فرایند، تهیه صورت‌های مالی از شرکت‌های فرعی آغاز شده و تا تهیه صورت‌ مالی تلفیقی کل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به صورت مکانیزه ادامه خواهد یافت»
انصاریان سرعت و دقت در جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز تلفیق، امکان مغایرت‌گیری دوره‌ای بین شرکت‌های زیر مجموعه، صدور اسناد تعدیلی خودکار، تهیه صورت مالی تلفیقی به کمک نرم افزار و تهیه گزارش‌های اثباتی برای سهولت در امر حسابرسی را از جمله مهم‌ترین منافع استفاده از این نرم‌افزار در سطح این هولدینگ معرفی کرد.
وی با اشاره با ابعاد گسترده‌ی این پروژه گفت: «این اولین بار است که تهیه‌ی صورت‌های مالی یک مجموعه اقتصادی بزرگ کشور با تنوع فعالیت‌هایی اعم از صنعت، خدمات و عمرانی و پراکندگی جغرافیایی، با این تعداد هلدینگ و شرکت زیرمجموعه، از طریق یک سیستم نرم‌ افزاری مکانیزه می‌شود.»
با اجرای این پروژه، امکان دستیابی به اطلاعات مالی شرکت‌های زیر مجموعه به صورت مکانیزه برای مدیران شرکت‌های بنیاد فراهم شده و آن‌ها را به سمت استفاده از نرم افزار گزارشات مدیریتی برای دستیابی به گزارش‌ها و تحلیل‌های مبتنی بر اطلاعات فروش، منابع انسانی، سرمایه‌گذاری‌ها و پروژ‌ه‌های در دست و….. برای اتخاذ تصمیم و راهبری مجموعه سوق داده است.»
به گفته قائم مقام همکاران سیستم، این اطلاعات از مجموعه سیستم‌های عملیاتی یکپارچه همکاران سیستم که در شرکت‌های زیر مجموعه مستقر شده است به صورت ماهانه تلخیص و به ستاد بنیاد و هلدینگ‌ها منتقل می‌شود.
گفتنی است در جلسه‌ای که روز یکشنبه با حضور مسئولین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مدیران مالی هلدینگ‌های زیرمجموعه‌ و مدیران و سرپرستان سازمان حسابرسی هریک از هلدینگ‌ها برگزار شد، تاریخچه و روند پیشرفت و اهداف آتی این پروژه تشریح شد. بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است که در بیش از ۵۰ رشتهٔ صنعتی فعالیت دارد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.