استقرار سیستم یکپارچه مدیریت مالی دولت تا پایان سال

مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد سیستم یکپارچه مدیریت مالی را یکی از ضروریات اصلاح نظام مالی برشمرد که به شفافیت و انضباط مالی کمک خواهد کرد.

استقرار سیستم یکپارچه مدیریت مالی دولت تا پایان سال

به گزارش ممتاز نیوز، محسن برزوزاده، مدیرکل خزانه وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد به مناسبت هفته دولت گفت: در راستای شفافیت و انضباط مالی و پاسخگویی عمومی دولت جمهوری اسلامی و وزارت اقتصاد سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات مالی دولت را در آئین نامه اجرایی بند ه تبصره ۱۹ قانون بودجه در دستور کار قرار داده است و تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند سند مالی مدیریت خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی تأکید کرد: متن صورت‌های مالی اعم از دارایی‌ها، درآمدها و بدهی‌ها باید در این ساختار نظام یکپارچه ساماندهی شود که همه این‌ها به اصلاح ساختار بودجه باز می‌گردد.

وی ادامه داد: زیرساخت اصلی اصلاح ساختار بودجه، سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات مالی است که در این سیستم کلید واژه‌هایی مانند پرداخت مستقیم به ذینفع، حساب واحد خزانه و پذیرش اسناد الکترونیکی مشاهده می‌شود که همه در شفافیت راستای مراودات مالی بین دستگاه‌های اجرایی ذینفع در حل مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در راستای حل مشکلات اقتصادی مطرح است، کنترل نقدینگی است که وزارت اقتصاد از ابتدای سال مدیریت و کنترل نقدینگی را در دستور کار قرار داده و این رویکرد موجب شد که کمتر از تنخواه استفاده کنیم و از این طریق کنترل هزینه‌ها انجام شد.

برزوزاده گفت: وقتی صحبت از اصلاح نظام مالی می‌کنیم، ام المصائب، عدم کنترل هزینه‌ها و نبود شفافیت لازم است.

مدیر کل خزانه وزارت اقتصاد با اشاره به اقدام وزیر در تحقق موضوع درصد منابع در کمیته تأمین منابع مالی دولت تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به کمک دستگاه‌های اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات، سیستم یکپارچه مدیریت مالی دولت که یکی از ضروریات اصلاح نظام‌های مالی است استقرار پیدا کند و به شفافیت و انضباط مالی برسیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.