استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه تهدیدی برای امنیت این کشور

۵ م دیماه ،

قدیری ابیانه در گفتگو با باشاه خبرنگاران مطرح کرد

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: استقرار موشک‌های پاتریوت نه تنها به برقراری امنیت در این کشور کمک خواهد کرد، بلکه تهدیدی برای امنیت این کشور خواهد بود.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به استقرار موشک‌های پاتریوت در مرزهای ترکیه گفت: استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه برای دفاع از خاک این کشور نبوده بلکه تهدیدی علیه دیگر کشورها در منطقه است چرا که هیچ کشوری ترکیه را تهدید نمی‌کند و تهدید اصلی در منطقه رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه تهدید اصلی علیه ترکیه از سوی رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت، تصریح کرد:‌ رژیم غاصب صهیونیستی همواره با سردادن شعار سلطه از نیل تا فرات بر این تصور واهی است که قسمت‌هایی از خاک ترکیه را متعلق به خود می‌داند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه استقرار موشک‌های پاتریوت نه تنها امنیتی برای ترکیه به ارمغان نخواهد آورد، بلکه تهدیدی برای امنیت ترکیه خواهد بود، تصریح کرد: چنانچه کشوری چه از طریق موشک‌های پاتریوت و چه از طریق پایگاه‌های نظامی ناتو در اینجرلیک مورد هجوم و حمله قرار گیرد، آن کشور حق دارد تا منبع تهدید و تهاجم را مورد هدف قرار دهد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: بنابراین به نظر می‌رسد که استقرار موشک‌های پاتریوت و وجود پایگاه نظامی ناتو در ترکیه نه تنها به برقراری امنیت در ترکیه کمکی نمی‌کند بلکه منشاء خطر و تهدیدی برای این کشور و منطقه است.

وی با اشاره به درخواست اخیر رژیم جعلی صهیونیستی از ناتو مبنی بر مشارکت در برنامه نظامی این پایگاه سال ۲۰۲۲ و پذیرش آن از سوی ناتو، ادامه داد: این اقدام بدین معنی است که رژیم منحوس صهیونیستی از آغاز سال تازه در برنامه‌های ترکیه اما در غالب پایگاه‌های نظامی ناتو حضور پیدا خواهد کرد و این برای کشوری چون ترکیه ننگ بزرگی محسوب می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه وجود دو نوار آبی رنگ در پرچم رژیم غاصب صهیونیستی نشانگر تسلط بر کشورهای نیل تا فرات که سرچشمه آن خاک ترکیه است دارد، خاطر نشان کرد: حضور نظامی رژیم صهیونیستی در ترکیه لکه ننگی برای این کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
پ۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.