استقرار ناظرین محیط زیست در مراکز معاینه فنی

۰۵خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایلنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح حضور ناظرین معتمد محیط زیست در مراکز معاینه فنی خبر داد.

 بیوک رییسی با اشاره به ظرافت و حساسیت مجوزهای مراکز فنی خودرو و تاثیرات محسوس آن در کاهش آلودگی منابع آلاینده متحرک هوا تصریح کرد، متاسفانه سهل انگاری بعضی از مراکز معاینه فنی و عدم سخت گیر ی در اجرای ضوابط و مقررات زیست محیطی، سبب تردد خودروهای آلاینده هوا در سطح شهر می گردد.

وی وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با عملکرد مراکز معاینه فنی را نظارت مستمر بر مجوزهای صادره و کارکرد صحیح دستگاه های سنجیده خروجی اگزوز خودروها دانست و گفت: کارت معاینه فنی نباید بدون آزمایش و تست سلامت خودرو و صرفا در قبال اخذ هزینه صادر شود.

دبیر کمیته کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تبریز به اهتمام محیط زیست استان آذربایجان شرقی جهت بهره گیری از پتانسیل فارغ التحصیلان رشته محیط زیست به عنوان ناظر مستقر در مراکز معاینه فنی اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و با تامین اعتبار از محل تعرفه های معاینه فنی خودرو در حال برنامه ریزی جهت اجرا است.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.