استقرار ۱۶ گروه فعال مشاوره‌ای در مناطق زلزله‌زده

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ‘همایون هاشمی’ افزود: بهزیستی از ابتدای بحران با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود در استان بر اساس تکالیف و وظایف ذاتی و قانونی خدمات مختلفی را به گروه‌های آسیب‌دیده ارائه کرده است.

وی ارائه خدمات به زنان و کودکان بی‌سرپرست و افرادی که بر اثر این حادثه دچار معلولیت شده‌اند را بخشی از خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی در چند روز اخیر عنوان کرد و افزود: همچنین ما با استفاده از نیروهای مجرب در حال ارائه مشاوره به افراد آسیب‌ دیده هستیم، زیرا حمایت و صیانت از آسیب‌ دیدگان زلزله و کاهش اثرات روانی هدف سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از استقرار ۱۶ گروه فعال مشاوره ای در سه منطقه ورزقان، هریس و اهر خبر داد و گفت: این گروه در حال ارائه خدمات به گروه‌های آسیب ‌دیده هستند.

هاشمی تاکید کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در بحث مقاوم ‌سازی در مراکز نگهداری کودکان و سالمندان و معلولان در سال‌های اخیر صورت گرفته، هیچ ‌یک از مراکز خسارتی ندیده است و تنها یکی از مراکز شبانه ‌روزی در اهر خسارت جزیی دیده که در چند روز آینده نیز مشکلات این مرکز برطرف خواهد شد.

وی ارائه حمایت‌های معیشتی و اقتصادی از گروه‌های تحت پوشش بالاخص معلولان را از جمله اقدامات چند روز اخیر عنوان کرد و یادآور شد: اکنون هیچ محدودیت اعتباری برای حمایت از افراد آسیب‌ دیده نداریم و تنها هدف برطرف کردن مشکلات اولیه در بخش مسکن و اسکان خانواده‌های تحت پوشش است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بر اساس آمار نمایندگان سازمان در سه منطقه اهر، هریس و ورزقان تا به حال ۳۶ کودک بی‌سرپرست شده‌اند که این کودکان در وهله نخست به فامیل درجه یک و در وهله دوم تحت پوشش مراکز نگهداری و شبه خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی سپرده‌ خواهند شد.

هاشمی از توزیع ۱۰ هزار وعده غذایی میان افراد زلزله‌زده خبر داد و افزود: شهروندان استان تبریز نیز در چند روز گذشته کمک‌های قابل توجهی را به این قشر داشته‌اند که تا به حال بیش از ۲۵ کامیون حاوی مواد غذایی و پوشاک به بهزیستی تحویل داده شده است که این محصولات در حال توزیع بین زلزله‌زدگان می‌باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره حساب ۹۰۱۹۰ جام بانک ملت در سراسر کشور کمک‌های خود را برای مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی اهدا کنند.

وی گفت: امید که ظرف دو ماه آینده بتوانیم مشکلات به وجود آمده برای اقشار آسیب دیده از زلزله را برطرف کنیم.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۹۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.