استقراض دولت ایتالیا از بازارهای مالی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با افزایش هزینه‌های عمومی دولت ایتالیا نسبت به درآمدهای آن، روند وام‌گیری این کشور از بازار مالی، از طریق انتشار یافتن اوراق قرضه دولتی نیز شدت گرفته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان خزانه‌داری ایتالیا برای تامین بخشی از نیازهای مالی دولت این کشور ۶ میلیارد یورو اوراق قرضه بلند مدت یعنی با سررسید سال۲۰۲۴ منتشر کرد. نرخ سود این مرحله از اوراق قرضه نیز ۴٫۵ درصد اعلام شده است.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، با افزایش نسبت هزینه‌های عمومی دولت ایتالیا به درآمدهای آن، روند وام‌گیری این کشور از بازار مالی، از طریق انتشار یافتن اوراق قرضه دولتی نیز شدت گرفته است 

نرخ بهره اوراق قرضه با سررسید‌های دراز مدت بسیار بالا بود به طوری که از ۳ ماه پیش تاکنون سابقه نداشته است ایتالیا برای فروش اوراق قرضه خود تا این حد سود در نظر بگیرد.

افزایش وام‌ها و به تبع آن بدهی‌های عمومی و حاکمیتی این کشور، تلاش‌های رم برای کاهش کسری بودجه‌ اش را با مشکل مواجه خواهد کرد.

قابل ذکر است، برای سررسید‌های ۵ ساله یعنی سررسید سال ۲۰۱۸ نیز اداره خزانه‌داری ایتالیا تاکنون چندین میلیارد یورو اوراق قرضه منتشر کرده است که نرخ سود آن نیز حدود ۳٫۸ درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.