استقلال با برد العین صدرنشین گروه مرگ شد

۱۰اردیبهشت،

در ورزشگاه العین امارات تیم استقلال با یک گل از سد میزبان خود گذشت تا دور گروهی این رقابتها را با پیروزی و صدرنشینی به پایان برساند.

تیم فوتبال استقلال ایران با برتری در زمین تیم العین امارات در آخرین دیدارش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان صدرنشین گروه D که گروه مرگ لقب گرفته بود، به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات صعود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای روز اول از هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا امشب (سه‌شنبه) با برگزاری دو مسابقه از گروه D رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال آسیا پیگیری شد که در ورزشگاه العین امارات تیم استقلال با یک گل از سد میزبان خود گذشت تا دور گروهی این رقابتها را با پیروزی و صدرنشینی به پایان برساند.

نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در این نیمه استقلال در ۱۵ دقیقه ابتدایی نسبتا خوب کار کرد ولی پس از آن میزبان میانه میدان را در دست گرفت و چندین بار دروازه استقلال را با خطر مواجه کرد که هر بار رحمتی اجازه گلزنی را به آساموا جیان، مهاجم سرشناس غنایی حریف و دیگر مهاجمان العین نداد.

با آغاز نیمه دوم قلعه‌نویی دو تغییر را در ترکیب تیمش انجام داد و مجیدی و صادقی را که از ابتدا در ترکیب اصلی نبودند، به میدان فرستاد. این تغییرات سبب شد تا استقلال تا حدی بازی را به تعادل بکشاند. با این حال ابوکو، مهاجم تیم العین دو بار در دقایق ۵۷ و ۶۷ دروازه استقلال را با خطر مواجه کرد که در مرتبه اول رحمتی این مهاجم را ناکام گذشت و در صحنه دوم ضربه فنی این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی دروازه استقلال به خارج رفت.

قلعه‌نویی در دقیقه ۷۵ سیاوش اکبرپور را جایگزین ایمان موسوی کرد تا خط حمله‌اش را تقویت کند. این تعویض طلایی بسیار زود نتیجه داد چرا که اکبرپور در دقیقه ۷۷ و در اولین استارت خود یک پنالتی از اسماعیل احمد گرفت که جواد نکونام آن را در دقیقه ۸۰ وارد دروازه العین کرد. نکونام البته دو بار مجبور به زدن این ضربه پنالتی شد چرا که داور ژاپنی بی‌جهت در مرتبه اول ضربه پنالتی وی را که در گوشه راست دروازه العین جای گرفته بود، تکرار کرد که البته نکونام در مرتبه دوم توپ را به زیر طاق دروازه کوبید.

در دقایق پایانی این دیدار درگیری عمران‌زاده با بازیکن تیم العین سبب شد تا وقفه‌ای در این مسابقه ایجاد شود. عمران‌زاده به حرکت زشت بازیکن العین که بدون توپ مجیدی را زده بود، به میرل رادوی اعتراض کرده بود. پس از آن رحمتی دو بار با واکنش‌های عالی خود مانع گلزنی العینی‌ها شد تا استقلال با یک برد شیرین ۳ امتیاز ارزشمند را کسب کند و با صدرنشینی به دور بعد راه یابد.

در دیگر دیدار این گروه که به طور هم‌زمان در دوحه قطر برگزار شد، تیم الهلال عربستان با دو گل از سد الریان قطر گذشت و به عنوان تیم دوم به دور بعد راه یافت.

جدول رده‌بندی گروه D:

۱- استقلال ایران ۱۳ متیاز

۲- الهلال عربستان ۱۲ امتیاز

۳- العین امارات ۶ امتیاز

۴- الریان قطر ۴ امتیاز


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.