استقلال طلسم شکنی می کند ؟

۲۵اردیبهشت،

استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران امشب در مرحله یک هشتم نهایى لیگ قهرمانان آسیا میهمان الشباب امارات است. تنها نماینده باقى مانده ایران در جدول مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا در بازى رفت در خانه حریف اماراتى اش به میدان مى رود و این شانس را دارد که در دیدار برگشت میزبان باشد.استقلال تاکنون در لیگ قهرمانان آسیا با الشباب روبرو نشده است و این اولین مصاف نماینده ایران با این تیم اماراتى است.

این مصاف برای استقلال و خصوصا سرمربی این تیم امیر قلعه‌نویی بسیار اهمیت دارد زیرا می‌تواند با پیروزی مقابل الشباب در امارات، به شکست طلسم ناکامی‌ آبی‌های تهران در رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا نزدیک‌تر شود. 

به گزارش «تابناک»، تیم استقلال در آخرین دوره برگزاری جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۲ به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند اما با شکست برابر نماینده کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی تهران از رسیدن به فینال محروم شدند، هرچند در دیدار رده‌بندی ۵ بر ۲ نسف قارشی را شکست داده و به مقام سوم رسیدند.

 پس از آن دوره، مسئولان برگزاری رقابتهای باشگاهی در قاره کهن تصمیم گرفتند دو مسابقه جام باشگاه‌ها و جام در جام را با همدیگر تلفیق کرده و اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنند، جامی که تیم استقلال در آن تاکنون هیچ موفقیتی را بدست نیاورده است و هیچگاه به جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا نرسیده است ولی با توجه به وضعیت مطلوب آبی ها به نظر می رسد این طلسم شکسته شود .

تیم استقلال براى رسیدن به مرحله یک هشتم نهایى در گروه D مسابقات با الهلال عربستان، العین امارات و الریان قطر رقابت کرد و در پایان موفق شد با ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشین راهى این مرحله شود.استقلال اکنون باید در بازى رفت مرحله یک هشتم نهایى، چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در دوبى با الشباب دیدار کند و در تاریخ اول خرداد بازى برگشتش را در تهران با این تیم انجام دهد.از نکات جالب توجه این بازى محرومیت چهار بازیکن اصلى الشباب است.

 محمد مرزوق، ولید عباس، حسن ابراهیم و محمود قاسم ، چهار محروم الشباب در بازى امروز (چهارشنبه) مقابل استقلال می باشند.همچنین به این نکته نیز مى توان اشاره کرد که الشباب در رقابت هاى این فصل به عنوان تیم خوش شانس معروف شده است. چرا که این تیم ابتدا با اقبال بلندش از سد صباى ایران گذشت و در مرحله گروهى نیز با خوش اقبالى موفق شد «الاتفاق» عربستان و «پاختاکور» ازبکستان دو تیم قدرتمند این گروه را شکست دهد

استقلالی ها در اولین دوره در گروه خود سوم شدند و صعود نکردند و در دومین، سومین و چهارمین دوره هم، جواز حضور در این جام را بدست نیاوردند. در پنجمین دوره استقلالی‌ها هرچند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوردند اما با ارسال دیر هنگام فهرست نفرات خود، از حضور در این جام محروم شدند! در آن زمان هدایت ‌‎آبی‌ها برعهده قلعه‌نویی بود. این تیم در ششمین دوره لیگ قهرمانان حضور نداشت اما در هفتمین دوره در گروه چهار تیمی، چهارم شد تا یکی از تلخ‌ترین دوره‌های حضورش در این جام را رقم بزند. در هفتمین دوره، استقلال با هدایت صمد مرفاوی توانست برای اولین مرتبه به جمع ۱۶ تیم مرحله حذفی راه یابد، هرچند در هفته آخر در گروهش دوم شد تا در مرحله حذفی میهمان الشباب عربستان باشد. شکست ۳ بر ۲ در رباض پایانی بود بر اولین صعود استقلال به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا. 

حضور در رده سوم گروه، مانع از صعود استقلال به مرحله حذفی هشتمین دوره این جام شد. در دوره نهم هم استقلال با هدایت پرویز مظلومی به میدان رفت اما همانند دوره هفتم، در هفته پایانی در گروهش دوم شد تا در مرحله حذفی در زمین سپاهان اصفهان به میدان برود، مسابقه‌ای که استقلال با شکست در آن از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی باز ماند. طلسم شکنی اما استقلالی‌ها در این دوره از جام با هدایت امیر قلعه‌نویی مقتدرانه مرحله گروهی را پشت سرگذاشتند و با کسب جایگاه اول گروه مرگ، به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافتند. هواداران این تیم امیدوار می باشند 

به هر حال امیدواریم استقلال تنها نماینده کشورمان با موفقیت از این مرحله عبور کند و با توجه به آمادگی این تیم شاهد درخشش ابین تیم در آسیا باشیم .


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.