استوارنامه سفیر ایران در دوحه تقدیم امیر قطر شد

۲۲ آبان ،

محمدجواد آسایش زارچی، سفیر ایران در دوحه استوارنامه خود را تقدیم شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر قطر در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه دو کشور اظهارکرد: قطر همواره با جمهوری اسلامی ایران روابط خوب و متوازنی داشته است و امیدواریم این روابط حسنه شاهد پیشرفت روز افزون باشد.

وی گفت:اگر چه در بعضی مسائل سیاسی اختلاف نظری وجود دارد اما به خوبی می توانیم بر مبنای اشتراکات، گامهای مؤثری برداریم .استراتژی ما تقویت همکاری میان همه کشورهای خلیج فارس بویژه در زمینه‌های اقتصادی و محیط زیست است و بر توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهتمام دارد.

آسایش زارچی در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رییس جمهور کشورمان به امیر قطر و ابراز خرسندی از دیدار با وی گفت: روابط ایران با کشور قطر در سطوح مختلف و رفت و آمد بین مردمان دو کشور همواره خوب بوده است .

وی افزود: نقش قطر در عرصه های منطقه ای و بین‌المللی گسترش یافته و ایران نسبت بدان وقوف دارد. در همین جهت مسافرت امیر قطر در جهت کاهش آلام مردم غزه به فلسطین که دکتر صالحی وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه روزنامه قطری الوطن با ایشان بدان اشاره داشتند، قابل ذکر است.

امیر قطر ضمن تشکر از اظهارات وزیر خارجه کشورمان و اشاره به اینکه مطالب وی را مطالعه کرده است، به حضور ایرانیان مقیم در قطر و فعالیت ایشان در این کشور اشاره و برای سفیر ایران در قطر در پیشبرد روابط دو کشور اظهار امیدواری و موفقیت کرد.

در پایان سفیر ایران در قطر خواستار تسریع در پیگیری توافقات بین دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه با همکاری نهادهای مرتبط دو کشور شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.