استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۵۰ امضا کلید خورد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نگارش طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۵۰ امضا خبر داد.

“عزت‌الله یوسفیان‌ملا” نماینده مازندران، آمل و لاریجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اینکه بعضی از نمایندگان به دنبال استیضاح‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، گفت: جنتی موردی برای استیضاح ندارد.

 وی در مورد طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: این استیضاح نزدیک به ۵۰ امضا دارد و طرح آن از سوی برخی از نمایندگان نوشته شده اما هنوز به هیئت رئیسه مجلس تقدیم نشده است.

یوسفیان‌ملا محور اصلی طرح استیضاح را انتصابات این وزیر دانست و افزود: اکثریت نمایندگان از انتصابات وی رضایت ندارند.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، خاطرنشان کرد: بعید است که خودشان نیز از این مسئله رضایت داشته باشند و احتمالا  با این انتصابات مشکل پیدا کرده‌اند.

گفتنی است، این استیضاح ۶ محور دارد که شامل انتصاب مدیران آموزش و پرورش مبتنی بر گرایشات و رفتار‌های سیاسی، عدم پرداخت حقوق بازنشستگان و یا به تعویق افتادن حقوق آنها، برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب در ساماندهی نیروی انسانی مانند تعیین  محل خدمت معلمان دور از محل سکونت همسر و خانواده می‌شود.

همچنین عدم توجه به امور تربیتی و پرورشی در مدارس، عدم اجرای قانون مصوب مجلس مبنی بر استخدام مربیان پیش‌دبستانی‌، نیروهای شرکتی و حق‌التدریسی و عدم اجرای مصوبه مجلس مبنی بر افزایش مرخصی زایمان و شیردهی به ۹ ماه و استفاده از نیروهای ناکارآمد و بازنشسته در آموزش و پرورش از جمله موارد دیگر استیضاح است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.