استیون اسپیلبرگ و تام هنکس با یک سریال پرخرج برمی‌گردند

۰۹ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، اسپیلبرگ و هنکس در مقام تهیه‌کننده پیش از این دو سریال کوتاه و بسیار موفق «دسته برادران» (۲۰۰۱) و «اقیانوس آرام» (۲۰۱۰) را برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته بودند.
 
هر دو سریال پرخرج بودند و داستان‌هایی را روایت می‌کردند که به شرایط زندگی سربازان در جنگ جهانی دوم می‌پرداخت.

 

سریال تازه که هنوز نام آن مشخص نشده داستان نبردهای هوایی در جریان جنگ جهانی دوم است. داستان از دید هشت خلبانی روایت می‌شود که عضو «گروه هوایی هشت» بودند و به آن‌ها لقب «هشت قدرتمند» داده بودند.

 

متن این سریال اقتباسی از کتاب «ارابابان آسمان: پسران بمب‌افکن آمریکایی که در هوا علیه نازی‌های آلمان جنگیدند» نوشته دونالد ال. میلر است.

 

گراهام یوست که طراح سریال «Justified» است و فیلمنامه چند قسمت از دو سریال «دسته برادران» و «اقیانوسیه» را نوشته بود، اعلام آمادگی کرده دوباره با هنکس و اسپیلبرگ همکاری کند.

 

سریال ۱۱ ساعته «دسته برادران» سال ۲۰۰۱ در ۱۰ قسمت پخش شد، این سریال براساس کتاب پرفروش غیرداستانی نوشته استفن ای. امبروس نوشته شده بود، مورخی که سال ۲۰۰۲ درگذشت. این سریال موفق داستان گروهان «ایزی» بود و زندگی آن‌ها در اروپا را از عملیات «اوورلود» در سال ۱۹۴۴ تا روز آخر جنگ روایت می‌کرد. میانگین بینندگان «دسته برادران» ۱۰ میلیون نفر برای هر قسمت بود.

 

«اقیانوسیه» براساس کتاب خاطرات «کلاه‌خود به جای بالش» نوشته رابرت لکی و «With the Old Breed» نوشته یوجین اسلج نوشته شده بود، سریال داستان اعضای سه گروهان نیروی دریایی آمریکا را روایت می‌کرد که در فاصله ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ در اقیانوس آرام با ژاپن جنگیدند.

 

سریال‌های کوتاه شبکه اچ‌بی‌او اغلب پرخرج می باشند و دو سریال کوتاه اسپیلبرگ از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون بوده‌اند. بودجه «دسته برادران» حدود ۱۲۵ میلیون دلار بوده و بودجه «اقیانوسیه» حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. با توجه به نبردهای هوایی سریال تازه شکی نیست که این سریال هم پرخرج باشد و احتمالا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار هزینه بردارد.

 

از طرفی دو سریال کوتاه اول اسپیلبرگ به شدت در فصل جوایز موفق بوده‌اند؛ «دسته برادران» در ۱۹ رشته نامزد جایزه امی (اسکار تلویزیونی) بود و شش جایزه را به خانه برد که یکی از این جوایز، جایزه بهترین سریال کوتاه بود، این سریال همچنین در جوایز گلدن گلوب موفق بود.«اقیانوسیه» نیز برنده هشت جایزه امی شد.

 

گفته می‌شود سروشکل سریال شبیه بازی ویدیویی «ندای وظیفه» است.

 

ایندی‌وایر / ۲۸ ژانویه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.