اسدی گرمارودی خبر داد: تقدیر از ۲۱ هزار معلم نمونه سراسر کشور در هفته معلم

دیدار چهار هزار نفر از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز ۱۲ اردیبهشت ماه

خبرگزاری آریا- قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم از تقدیر ۲۱ هزار معلم نمونه در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا، اسدالله اسدی گرمارودی روز یکشنبه در نشست خبری بزرگداشت و تجلیل از مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار داشت:از تعداد۲۱ هزار معلم نمونه در سطح کشور ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر در سطح شهرستان ها، سه هزار نفر در سطح استان ها و ۳۰۰ نفر در سطح کشوری تقدیر می شود.
 قائم مقام وزیر آموزش و پرورش درخصوص هدایای معلمان نمونه ادامه داد: معلمان نمونه در سطح شهرستان ها با اهدای ۳۰۰ هزار تومان، معلمان نمونه در سطح استان ها با اهدای ۵۰۰ هزار تومان و معلمان نمونه کشوری با اهدای یک میلیون تومان و فیش عمره مفرده تقدی تقدیرمی شوند.
رییس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: یک تقدیرنامه کتبی با امضای وزیر آموزش و پرورش نیز به معلمان نمونه اهدا خواهد شد.
اسدی گرمارودی در خصوص تحصیلات معلمان نمونه کشوری نیز بیان داشت: از ۳۰۰ نفر معلم نمونه کشوری، ۱۶ نفر دارای مدرک فوق دیپلم، ۱۶۵ نفر دارای مدرک لیسانس، ۱۱۲ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و هفت نفر دارای مدرک دکترا هستند.
وی تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) با حضور در حرم مطهر، گلباران جایگاه شهادت استاد شهید مطهری و مراسم تجلیل از معلمان نمونه با حضور چهار هزار نفر از مسوولان، مدیران کشوری و وزارت آموزش و پرورش و معلمان نمونه را از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش در هفته معلم اعلام کرد.
وی از دیگر برنامه های مهم بزرگداشت و تجلیل از مقام معلم را دیدار چهار هزار نفر از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز ۱۲ اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: در این دیدار، همچون دو سال گذشته از رهنمودهای ایشان در نظام آموزش و پرورش بهره مند خواهیم شد.
رییس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال گذشته این نشست برای آموزش و پرورش بسیار مغتنم بود و متناسب با رهنمودهای ایشان در طول سال قدم برداشتیم.

اسدی گرمارودی یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در دیدار سال گذشته را تهیه نقشه جامع علمی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: این امر با تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع دانشگاه ویژه فرهنگیان تحقق پیدا کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که در نشست امسال با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، زمینه های مطلوب تری را برای مقام معلم و تقدیر و تجلیل و ارتقای جایگاه آنان فراهم شود.

دبیر ستاد بزرگداشت و تجلیل از مقام معلم افزود: ۲۳ معیار در سه رویکرد دانشی، ارزشی و مهارتی در شیوه نامه انتخاب معلم نمونه امسال قرار گرفت.
اسدی گرمارودی به شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه اشار کرد و تولیدات آموزشی، اختراع و اکتشافات، ارایه پیشنهادها، کسب رتبه در مسابقات علمی، هنری و فرهنگی، کسب رتبه در جشنواره تدریس و الگوهای برتر تدریس، میزان تسلط به چهار زبان خارجی و مهارت در فناوری را از جمله موارد انتخاب معلم نمونه ذکر کرد.
وی افزود: معلمان شاغل در مناطق محروم، روستایی و عشایری با اختصاص نمره خاص در معیار مهارتی برخوردار شدند.
وی همچنین در پایان افزود: سال گذشته از ۹ هزار و ۳۰۰ معلم نمونه تجلیل به عمل آمد که شامل هفت هزار و ۸۰۰ معلم شهرستانی، ۹۷۰ معلم استانی و ۹۶ نفر در سطح کشور بودند
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.