اسرار سم زدایی که شما را لاغر و زیبا می کند!

apple

apple

معمولا با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلات بازار زیبایی اندام هم داغ می شود. اگر شما به دنبال پاکسازی بدن و یا رژیم های سم زدایی هستید تا هر چه سریعتر وزن کم کنید و ظاهری بهتر داشته باشید، توصیه های مفید کیمبرلی اسنایدر متخصص تغذیه افراد مشهوری چون درو بریمور ، اولیویا واید ، هایلی داف ، اوون ویلسن و… برای لاغری اندام را حتما بخوانید .

کیمبرلی اسنایدر

کیمبرلی اسنایدر یکی از متخصصین تغذیه افراد معروف لس آنجلس و نویسنده کتاب ” راه حل های سم زدایی برای زیبایی”می باشد . او کار خود را پس از سفر به ۵۰ کشور و ۶ قاره آغاز نمود و سعی کرد که در فرهنگ های مختلف به جستجوی روشهای سلامت و زیبایی بپردازد. وی به فلسفه تاثیر زیبایی درونی بر زیبایی بیرونی اعتقاد دارد . وی در حال حاضر به افراد معروفی چون هیلاری داف ، اولیویا وایلد و دروبریمور مشاوره تغذیه ای می دهد.

مصاحبه ای با کیمبرلی اسنایدر ، متخصص تغذیه

سوال : سم زدایی این روزها ورد زبان همه شده است از نظر شما معنی آن چیست؟
۵۰ تا ۸۰ درصد انرژی که ما دریافت می کنیم صرف هضم غذا می شود. با تغییر چگونه خوردن ( نه چه خوردن ) می توانید انرژی خود را نگه دارید و وزن کم کنید و پوستتان هم جوان تر شود. بیشتر غذاهایی که مردم فکر می کنند سالم هستند، در واقع به روند پیری ما سرعت می بخشند. چه فایده وقتی لاغر شویم و ۱۰ سال هم پیرتر به نظر برسیم؟ خطوط و چین و چروکهای پوست همگی نشانه ای از یک رژیم غذایی غلط است .

سوال : اوه ، پس چه نوع غذاهایی ما را ۱۰ سال پیرتر نشان می دهد؟
یک بشقاب پر از بری ها بسیار سالم است اما خوردن آن به عنوان دسر بعد از غذا باعث می شود که پیش از جذب مواد مغذی آن ، درون معده تخمیر شود.

سوال : یعنی میوه را نباید به عنوان دسر خورد؟
میوه ها جزو موادی هستند که سریعا در بدن هضم می شوند. برای هضم چیزی حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه وقت نیاز دارند این درحالی است که جذب پروتئین حیوانی ساعتها طول می کشد. پس اگر برای شام ماهی آماده کرده اید و به عنوان دسر میوه را در نظر گرفته اید، درست مثل این است که یک ماشین فراری را در پشت سر یک کامیون در بزرگراه می رانید. میوه روی گوشتی که مصرف کرده اید داخل معده می ماند که منجر به نفخ و از دست دادن انرژی خواهد شد. در حالیکه گوشت منتظر هضم شدن است ، میوه درون معده رفته رفته فاسد شده و مواد مغذی خود را از دست می دهد یعنی ساعتها طول می کشد که مواد مغذی میوه ها به روده کوچک برسد.

سوال : آیا این ماجرا به این معنی است که همه ما مجبوریم گیاه خوار شویم؟
ابدا اینطور نیست ، خیلی خوب است که برای شام پروتئین حیوانی مصرف کنیم اما اگر میوه یا سبزیجات هم در کنارش دارید ، بهتر است اول آنها را بخورید. به طور ایده آل اول سالاد بخورید و سپس گوشت.

سوال : درباره سوپ چطور ؟ با سالاد مشکلی ندارد؟
مگر در مواردی که شما فقط می خواهید سوپ را به عنوان غذا بخورید ؛ در غیر اینصورت بهتر است اول سالاد بخورید و سپس غذاهای دیگر را. دلیلش این است که غذاهای مایع و رقیق، باعث کاهش ترشح معده شده و منجر به کند شدن سرعت سیستم گوارشی می شود. پس تا آنجایی که ممکن است از مصرف نوشیدنی در هنگام غذا خودداری کنید ؛ ۲۵ دقیقه بعد از غذا و یا ۴۵ دقیقه قبل از غذا مصرف نوشیدنی مشکلی ایجاد نمی کند.

سوال : رژیم های رایج و غلط دیگر کدامند؟
بسیاری از افراد روزشان را با یک املت آغاز می کنند اما کماکان از نظر میزان انرژی دچار مشکل هستند و وزن خود را از دست می دهند. به این دلیل که تخم مرغ برای هضم شدن به ساعتها زمان نیاز دارد که همین امر سبب اتلاف انرژی ما می شود.

سوال: پس یک صبحانه سالم و خوب چیست؟
صبح بهترین زمان برای پاکسازی بدن از سموم است برای اینکه شما ساعتها چیزی نخورده اید و به طور طبیعی در حال سوزاندن سموم می باشید. درست به همین دلیل است که صبح ها نفس ما بوی نامطلوب می دهد و زبانمان انگار به چیزی آغشته است. اگر صبح ها به جای خوردن املت از سبزیجات و میوه ها تغذیه کنید آنزیم و مواد مغذی داخل آنها به شما انرژی بیشتری می دهد. مواد مغذی آنها مستقیما وارد ارگانها و پوست بدن شده و همه سموم را پاکسازی می کند.

سوال : پاکسازهای سموم چگونه عمل می کنند؟
غذاهای قلیایی به افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها کمک می کنند این به معنی سم زدایی و تولید انرژی است. ( اسیدها سموم موجود در بدن را زیاد کرده که منجر به بروز بیماریهای چون سرطان می شوند ) . بدن به طور طبیعی از بافتهای حیاتی محافظت می کند یعنی اسیدهای سمی را داخل سلولهای چربی ذخیره می کند به همین علت است که وزن کم کردن سخت است. تولیدات حیوانی به شکل اسیدی هستند اما میوه ها و سبزیجات نپخته دو نمونه از مواد قلیایی هستند که شما می توانید بخورید. بنابراین شروع کردن روز با مواد قلیایی سبز باعث می شود که بین مواد قلیایی صبح و مواد اسیدی که در طول روز مصرف می کنید تعادل برقرار شود.

سوال: مثل چیزبرگر؟
دقیقا، شما می خواهید که دستگاه گوارشتان به جای یک برکه راکد ، مثل یک آبشار باشد . سبزیجات و میوه ها باعث می شوند که جذب مواد در بدن شما کافی باشد. بعضی وقتها ما فقط می خوریم چون بدن ما مواد غذایی که به آن نیاز دارد را دریافت نکرده است. اگر با معده خالی یک نوشیدنی گیاهی مصرف کنید، مواد مغذی بیشتری وارد بدن خود کرده اید و احساس گرسنگی کمتری در طول روز خواهید داشت.

مطلب مرتبطی وجود ندارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.