اسراییل بزرگترین ناقض حقوق بشر و قوانین بین المللی است

‘ظاهر بیراوی’ سخنگوی مجمع فلسطینی های مقیم انگلیس موسوم به ‘پی اف بی’ در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اسراییل یک رژیم متجاوز و اشغالگر است که با حمایت آمریکا و دیگر دولت های غربی به نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی ادامه می دهد.

وی با اشاره حضور پنج هزار فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس، اظهارداشت: حدود دو هزار نفر از این زندانیان بی گناه از حدود دو هفته قبل دست به اعتصاب غذا زده اند تا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند ولی متاسفانه دولت ها و رسانه های غربی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند هیچ گونه توجهی به وضعیت این زندانیان ندارند.

وی تاکید کرد: کشورهای غربی و از جمله انگلیس با تعقیب سیاست های دوگانه و تبعیض آمیز از اقدامات دولت اسراییل حمایت می کنند. به عنوان مثال وقتی گیلعاد شالیط نظامی اسراییلی در اسارت حماس قرار داشت مقامات انگلیسی هر روز بیانیه می دادند و خواستار آزادی وی می شدند.

‘اما امروز که هزاران نفر از مردم غیرنظامی فلسطین در زندان های اسراییل به سر می برند و بسیاری از آنان به دلیل شرایط غیرانسانی حاکم بر این زندان ها در اعتصاب غذا به سر می برند، ما کلمه ای در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدام اسراییل از دولتمردان انگلیسی نمی شنویم.’

وی گفت: اتخاذ چنین سیاست دوگانه ای غیرمنصفانه و غیرقابل قبول است و ما امیدواریم با افزایش آگاهی های اقشار مختلف مردم و فشار افکار عمومی، دولت انگلیس و دیگر دولت های غربی سیاست های جانبدارانه خود را در قبال اسراییل تغییر دهند.

آقای بیراوی با اشاره به برگزاری تجمعات متعدد حمایت از زندانیان فلسطینی در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس طی هفته جاری، افزود: حامیان آرمان های مردم فلسطین و مسلمانان مقیم انگلیس پنج روز در مقابل دفتر دیوید کامرون تجمع برگزار کردند تا ضمن همبستگی با زندانیان فلسطینی، اعتراض خود را به حمایت های دولت انگلیس از اسراییل اعلام کنند.

وی اظهارداشت: دولت انگلیس متاسفانه سال ها است که از متجاوزان اسراییلی حمایت می کند و ما وظیفه داریم فعالیت های مدنی خود را در زمینه اطلاع رسانی به افکار عمومی و اعمال فشار به دولت انگلیس ادامه دهیم تا شاید سرانجام دولتمردان این کشور واقعیات موجود در سرزمین های اشغالی را درک کنند و سیاست های ناعادلانه خود را در قبال مردم فلسطین تغییر دهند.

‘مطمئنا بسیاری از مردم انگلیس مخالف سیاست های دولت شان در قبال مسائل خاورمیانه هستند و با مردم فلسطین بویژه زندانیان فلسطینی که بی گناه در حبس نگهداری می شوند، ابراز همدردی می کنند.’

سخنگوی مجمع فلسطینی های مقیم انگلیس در بخش دیگری از این مصاحبه به زرادخانه سلاح های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تولید و انباشت سلاح های هسته ای یکی از نمونه های آشکار نقض قوانین و مقررات بین المللی توسط اسراییل است.

وی افزود: اسراییل در حالی که حداقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد و به بازرسان بین المللی نیز اجازه بازدید از سایت های هسته ای خود را نمی دهد، همچنان از سوی دولت های غربی از جمله آمریکا و انگلیس حمایت می شود.

وی اظهارداشت: این در حالی است که کشورهای غربی سال ها است جمهوری اسلامی ایران را به خاطر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای با انواع تهدیدها و تحریم ها تحت فشار قرار می دهند.

آقای بیراوی تاکید کرد: ما در موضوع هسته ای نیز شاهد برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز دولت های غربی با رژیم اسراییل هستیم که نه تنها فشاری از سوی غرب برای خلع سلاح این رژیم و رعایت قوانین و مقررات بین المللی وارد نمی شود، بلکه در سازمان های بین المللی و از جمله شورای امنیت سازمان ملل بطور کامل از اسراییل حمایت می کنند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۲۱۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.