اسطوره شنای جهان هم بازنشسته شد

یکشنبه ۱۵ مرداد – ۰۴:۳۵:۲۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – مایکل فلپس اسطوره شنای امریکا با حضور در آخرین رقابت دوران حرفه ای خود رسما اعلام بازنشستگی کرد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، مایکل فلپس در آخرین مسابقه خود نیز یک مدال طلای دیگر به دست آورد تا بازهم رکورد شکنی کرده باشد.
فلپس مدال طلای هجدهم خود را در بازیهای المپیک در قالب تیم ۴ در ۱۰۰ متر کسب کرد تا لندن ۲۰۱۲ آخرین ایستگاه دوران پربار وی باشد.
فلپس که به شدت احساساتی شده بود ، گفت : نمی توانستم پایان بهتر از این برای خود رقم بزنم. من هر چه که می خواستم در دنیای شنا انجام دادم و از این بابت بسیار خوشحالم.هرگز دوست نداشتم تا ۳۰ سالگی به حضور در رقابتهای شنا ادامه بدهم.فکر نمی کنم برای شناگری چون من دیگر چیزی برای بردن باقی مانده باشد.بنابراین اکنون زمان انجام کار دیگری است.”
این یک پایان کامل برای قهرمان تمام ادوار المپیک بود و صحبت از شکستن رکورد مدال آوری های او در بازیهای المپیک تقریبا غیرممکن است. در پایان مسابقه تمام حاضرین سالن از جای خود برخاستند و برای فلپس کف زدند.
فلپس در رقابتهای شنای بازیهای المپیک ۱۸ مدال طلا ( ۶ طلا در ۲۰۰۴ آتن ، ۸ طلا در ۲۰۰۸ پکن و ۴ مدال طلا در ۲۰۱۲ لندن کسب کرد و دو برابر نزدیک رقیب خود در هر رشته ورزشی مدال طلا کسب کرده است.
او همچنین دو مدال نقره و دو برنز هم از المپیک گرفته و با این حساب جمع مدالهایش به ۲۲ رسید و رکورد خود را از این حیث بهتر کرد.
پیش از فلپس رکورد بیشترین مدال در بازیهای المپیک حدود نیم قرن در اختیار لاریسا لاتینینا ، ژیمناست زنان از شوروی سابق بود. لاتینینا ۹ مدال در المپیک کسب کرده بود و هنوز رکورد دار زنان در المپک است.
دیشب همچینین فدراسیون بین المللی شنا ، شیرجه و واترپلو (فینا) نیز جایزه ویژه ای به خاطر تمام دستاوردهای فلپس ۲۷ ساله در این رشته به او اهدا کرد.
باب بومن مربی فلپس در تمام این سالها گفت :« ما موفق شدیم.همین و بس !»
فلپس اضافه کرد :«‌من در دوران حرفه ایم فراز و نشیبهای زیادی دیده ام ولی همچنان توانستم اهدافم را دنبال کنم.من از این رقابتها خاطرات زیادی دارم و به زودی تمام آنها در یک کاغذ برای همیشه ثبت خواهد شد.»
فلپس اولین بار در ۱۵ سالگی و در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی حضور یافت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۵۱۶۳۵۲۸۹۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.