اسقرار پدافند موشکی آمریکا در اروپا یک تهدید و اولویت امنیتی مسکو محسوب می شود

به گزارش ایرنا،’نیکلای پاتروشف’روز چهارشنبه در گفت و گو با روزنامه رسمی ‘راسیسکایا گازتا’ به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر خطر استقرار سامانه پدافند موشکی در اروپا در میان مسایل اولویت دار روسیه قرار دارد.

آمریکا به بهانه واهی تهدید موشکی برخی کشورها با برخی کشورهای اروپایی برای استقرار اجزای سامانه موشکی خود توافق کرده است و این مساله نگرانی شدید روسها را برانگیخته است.

مسکو استقرار سامانه موشکی آمریکا در قاره اروپا به ویژه در مناطق همجوار مرزهای خود را تهدید جدی برای امنیت خود می داند و سران این کشور بارها هشدار داده اند که در صورت استقرار این سامانه در مجاورت مرزهای روسیه به آن پاسخ مناسب خواهند داد.

دبیر کل شورای امنیت روسیه در ادامه مصاحبه با روزنامه راسیسکایا گازتا افزود: مقابله با سازمان های تبهکاری بین المللی و باندهای قاچاق مواد مخدر، تامین امنیت در مناطق آسیایی روسیه پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و اوضاع سوریه از دیگر مسایل امنیتی دارای اولویت مسکو به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: تحولات جهانی و حرکت به سوی نظام چند قطبی جهان، بروز مسایل در مسیر پیشرفت روسیه و نیز دشوار شدن تامین امنیت ملی کشور در اوایل قرن بیست و یکم ، نیاز به بازبینی در دیدگاه های این کشور در خصوص تامین امنیت ملی را ضروری می کند.

پاتروشف افزود: تلاش ها برای استفاده از زور در روابط بین المللی و نیز پیامدهای بحران مالی جهانی تاثیرات منفی در امر دفاع از منافع ملی روسیه گذاشته است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۳۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.