اسقف مسیحیان آشوری گرجستان: مقابله با تبلیغات گسترده غرب علیه اسلام امری ضروری است

۱۳م دیماه ،

بنیامین بت یادگاری، اسقف مسیحیان آشوری گرجستان در دیدار با احسان خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در تفلیس مقابله با تبلیغات گسترده غرب که اسلام را به عنوان دینی خشونت‌طلب و مدافع تروریست معرفی می‌کند را لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اسقف مسیحی که رهبری مسیحیان آشوری منطقه قفقاز جنوبی را بر عهده دارد ضمن محکوم کردن اقدامات گروه‌های تروریستی نظیر القاعده گفت: تبلیغات گسترده گروه‌های افراطی و اسلام‌نما در رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف ماهواره‌یی سبب شده تا تصویر نادرست و غلط از اسلام را برای جوانان ارائه دهند و این امر ما را برآن می‌دارد که تلاش خود را در جهت آگاهی دادن به جوانان و معرفی حقیقی دین و نمایش چهره واقعی اسلام معطوف کنیم.

بت یادگاری، اسقف کلیسای مسیحیان آشوری قفقاز در ادامه این دیدار با اشاره به پویایی و الهی بودن دین اسلام و هم‌چنین وجود تربیت یافتگان و پیروان فراوان آن در اقصی نقاط جهان افزود: بارها در خطابه‌های کلیسایی خود عنوان کرده‌ام که مگر می‌شود در دینی که آیات کتاب آسمانی‌اش با ذکر خدای رحمان و رحیم آغاز می‌شود طرفدار خشونت باشد. اسلام دینی است که به پیروانش سفارش می‌کند چنان چه در جنگ‌هایتان دشمن به شما پشت کرده و فرار کرد شما حق ندارید به او حمله کنید بنابراین در چنین دینی طرفداری از خشونت معنا ندارد.

او هم‌چنین بر لزوم نجات جوانان از تبلیغات مسموم ادیان نوظهور افراطی و انحرافی تاکید کرد و آگاهی بخشی را از وظایف مبلغان و مبشران ادیان الهی برشمرد.

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در تفلیس نیز در این دیدار که همزمان با سال نوی مسیحی صورت گرفت با اشاره به احترام ایران به ادیان الهی، پیام تبریک رییس‌جمهور ایران را به مناسبت آغاز سال تازه میلادی به عموم مسیحیان جهان مورد توجه قرار داد و میلاد حضرت مسیح (ع) را به اسقف مسیحیان آشوری گرجستان تبریک گفت.

رایزن فرهنگی ایران در این دیدار با تاکید بر این که اسلام دین صلح و آرامش است گفت: نیاز امروز ما معرفی عمیق دین اسلام به ویژه برای نسل جوان است و این شناخت و معرفی صحیح از اسلام باید توسط متخصصان آن انجام شود.

خزاعی با تاکید بر نقش دین برای نجات زندگی بشر افزود: تلاش‌های بسیاری برای مبارزه با دین و یا انحراف آن از مسیر اصلی صورت می گیرد تا دین را از زندگی اجتماعی مردم حذف و یا آن را منزوی کند و این وظیفه بزرگان و علمای دین است تا نقش هدایت بخشی دین را به نحو صحیح تبیین کند.

خزاعی انتقال مقر مرکزی اتحادیه آشوریان جهان را به ایران به عنوان نقطه عطفی در روابط ادیانی عنوان کرد و آن را نشانگر امنیت و آرامش در ایران و همچنین وجود روابط مسالمت‌آمیز اسلام با سایر ادیان الهی برشمرد.

بالغ بر چهار میلیون مسیحی آشوری در چهل کشور جهان زندگی می‌کنند که از این بین بیش از ۵۰۰۰ آشوری مسیحی در مناطق مختلف کشور گرجستان سکونت دارند.

آشوریان مسیحی در ایران به عنوان اقلیت دینی دارای نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.