اسلام بر تفریح و شادی مطابق موازین تاکید می‌کند/ لزوم تکریم ایام فاطمیه در نوروز

۱فروردین ۱۳،

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام دین فطرت است که هم بر شادی و هم بر حزن و اندوه در جای خود تاکید می‌کند، گفت: اسلام با تفریح‌ها و شادی‌ها همراه با موازین شرعی، نه فقط کاملا موافق است که آن را تشویق هم می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه طبق نقل ۷۵ روزه، در روزهای پایانی عمر با برکت بانوی کرامت و بانوی اول جهان هستی به سر می‌بریم، گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هم‌میهنان عزیز توجه داشته باشند، ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید واقع شده پس تکریم این ایام بر همه لازم است.

وی در ادامه افزود: باید در شادی ها و غم‌ها، خود را با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تنظیم کنیم.

حجت‌الاسلام خاتمی همچنین با بیان اینکه اسلام دین فطرت است که هم بر شادی و هم بر حزن و اندوه در جای خود تاکید می‌کند، ادامه داد: اسلام با تفریح‌ها و شادی‌ها همراه با موازین شرعی، نه فقط کاملا موافق است که آن را تشویق هم می‌کند.

خطیب جمعه این هفته تهران افزود: منطق اسلام این است که شادی‌هایمان را صادر کنیم به همین سبب باید در برخورد با یکدیگر با روی گشاده و لبخند و پرهیز از چهره عبوس مواجه شویم.

وی با استناد به روایتی از امام موسی کاظم (ع) در این‌باره اظهار داشت: آن امام همام بر تنظیم زندگی در چارچوب چهار برنامه برای مناجات با خدا ، معیشت و گذران زندگی، دید و بازدیدهای سالم و تفریحات سالم تاکید فرموده‌اند.

خاتمی با اشاره به روایاتی دربارهٔ موضوع شادی در اسلام، شاد کردن دیگران را ارزشمند دانست و افزود: بر ما واجب است که پدر و مادر خود، اولیایی که از دنیا رفته‌اند و اشخاصی را که در قید حیات می باشند، شاد کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید طبق سبک زندگی دینی، شادی تولید کنیم و طبق یکی از ابواب اخلاق اسلامی اگر می‌توانیم از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.