اسلام به هیچ عنوان مخالف ثروت‌اندوزی و ثروتمند شدن نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اسلام همواره به ثروت و ثروتمند احترام گذاشته و هیچ حد و مرزی را برای تعیین ثروت تعیین نکرده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛حسن سبحانی کارشناس مسائل اقتصادی و نماینده سابق مجلس شب قبل در برنامه پایش در رابطه با اینکه آیا ثروت و ثروتمند از نظر اسلام دارای چه جایگاهی است گفت: در اسلام ثروت هیچ حد و مرزی ندارد زیرا تولید کالا و خدمات در جامعه اسلامی به سبب آنکه سبب رونق فعالیت‌های اقتصادی می‌شود نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارد.

وی تصریح کرد: در اسلام ثروت عامل بقای دین هم نامیده شده زیرا فقر سبب گسترش کفر و بی‌اعتمادی می‌شود.

وی ادامه داد: سبب اینکه اسلام عامل فقر نیست مربوط به مسائل متعدد است اینکه گفته می‌شود که چرا کشورهای اسلامی با وجود تأکید اسلام بر ثروت و ثروتمندی فقیر می باشند هیچ ربطی به اسلام ندارد بلکه مربوط به سیاست‌های اعمال شده از سوی مسئولان کشورهای اسلامی است. 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانگونه که نماز در دین ستون اسلام نامیده شده به نقل از پیامبر اکرم (ص) و سایر ائمه معصومین اگر نان هم نداشتیم دین هم نبود.
 
سبحانی تصریح کرد: تولید کالا و خدمات به هیچ عنوان تناقضی با تعالیم دینی ندارد زیرا سبب افزایش ارزش افزوده و در نهایت رفاه مردم می‌شود. 

این استاد اقتصاد ادامه داد: ثروت به معنی تولید کالا و خدمات و در نهایت ایجاد ارزش افزوده در جامعه محسوب می‌شود که این کار برای سهولت کالاها و خدمات است اگرچه در قرون قبل پول درست شد تا سهولت معامله کالاها و خدمات تسریع شود اما متأسفانه به تدریج همین عنصر پول به عنوان کالا تلقی و در نهایت در بانکداری نوین بانک‌ها به خودشان اجازه خلق پول دادند.

وی ادامه داد: ثروت به هیچ عنوان در اسلام به معنی اتلاف نیست و از نگاه اسلام ثروتمندان از احترام ویژه‌ای برخوردارند اگرچه باید در نظر داشت که کسب یک شبه مال همان معنی کسب درآمد از راه‌های خلاف را منعکس می‌کند زیرا کسب مال حلال و ثروت از راه حلال به سختی انجام می‌شود. 

حسن سبحانی تصریح کرد: کار‌آفرینی یک ارز محسوب می‌شود به لحاظ شرایط اصولی حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی از دید اقتصاد ی مطرح است و اسلام تکاثر را منع کرده است.

در ادامه سلطانی کار‌آفرین نمونه کشور نیز تصریح کرد: کسب و کار حلال نقش مهمی در رابطه با تولید و کار دارد.

علی محمد رجالی کار‌آفرین نمونه تصریح کرد: این که گفته می‌شود در حال حاضر ۸۶ درصد فعالیت اقتصادی از طریق رابطه و رانت انجام می‌شود کسب درآمد یک شبه به هیچ عنوان مورد تأیید ما نیست.

پایان پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.