اسلام هراسی جنایت علیه بشریت است

جام جم آنلاین: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اعلام کرده است که نه تنها هیچ یک از دولت‌های غربی اسلام هراسی را جرم نمی‌دانند، بلکه آن را تشویق نیز می‌کنند.

 به گزارش ترکیش پالسی، نخست وزیر ترکیه در جمع روزنامه نگاران در سارایوو در خصوص انتشار فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام اعلام کرده است که در مورد این موضوع در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۵ سپتامبر  نیز سخنرانی خواهد کرد.

اردوغان همچنین اعلام کرده است:«من در مجمع عمومی  پیشنهاد تصویب یک قانون بین المللی در خصوص منع توهین به ادیان را مطرح خواهم کرد. هر چند ترکیه به عنوان یک کشور مسلمان یهودی ستیزی را جنایت علیه بشریت می‌داند، اما حتی یک کشور غربی، اسلام هراسی را جنایت علیه بشریت نمی‌داند و حتی این کشورها اسلام هراسی را تشویق می‌کنند. آزادی اندیشه و اعتقادات آنجایی به پایان می‌رسد که آزادی اندیشه و اعتقادات سایرین شروع می‌شود».
 
اردوغان در پاسخ به این سوال که آیا روابط آنکارا و تل آویو عادی خواهد شد نیز اعلام کرد که اسراییل جایگاه مناسبی در جهان اسلام ندارد و هیچ تلاشی نیز برای عادی سازی روابط با ترکیه انجام نداده است.

 وی همچنین سه شرط را برای عادی سازی روابط ترکیه با اسراییل مطرح کرد: نخست، عذرخواهی رسمی اسراییل در خصوص حمله به ناوگان آزادی در ماه مه ۲۰۱۰، جبران خسارات ناشی از کشته شدن نه شهروند ترک و رفع محاصره غزه.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.