اسمارتفون تحت اوبونتو را ببینید

۲۳م دیماه ،

سال ۲۰۲۴ را سال اسمارتفون و تبلت های لینوکس نامیده اند و بر این اساس اولین اسمارتفون تحت اوبونتو در نمایشگاه لاس وگاس به نمایش درآمد.

ممتازنیوز: گوشی که در تصویر می بینید نکسوس بوده که اولین نسخه اوبونتو روی آن کاملا نصب شده و کار می کند. البته ریچارد کولینز مدیر کمپانی Canonical به بازدیدکنندگان اجازه کار با آنرا نداده و می گوید کمی کار دارد.

کلیدها به نقل از کارشناسان داخل کمپانی بسیار نرم و استفاده کردن از آنها آسان و کاربردی است. منو ها زیبا و ترکیبی از منوهای اپلی و آندرویدی است (بیشتر شبیه آیفون است) و اپلیکیشن های اندرویدی و گوگلی روی آن نصب و قابل اجرا شده است. توئیتر، برنامه های تلفن، جی میل، آب و هوا و وایرلس و مدیا پلیر روی صفحه اول آن قابل ملاحظه است.

اینترفیس برنامه ها شبیه اوبونتوی دسکتاپ است. گالری اپ های آن نیز شبیه ویندوز ۸ تبلت های آر تی ساخته شده است. ویژگی دیگر آن دسترسی به منوهای سیستم بدون خروج از برنامه خاص است که این معماری نرم افزاری نیز قابل توجه است. در واقع بدون ترک برنامه می توانید ستینگ مورد نظر سیستم عامل را تغییر دهید.

کار با اپ های مرتبط با شبکه های اجتماعی شبیه نسخه های ویندوزی است که روی تبلت ها و اسمارتفونها قرار دارد. موتور نسخه ۸ جاوااسکریپت روی آن نصب شده و WEBKIT اوبونتو برای مرور وب وجود دارد.

متقاعد کردن کاربران به خرید اسمارتفون اوبونتویی کار آسانی نیست و بدون وجود فروشگاه اپ اختصاصی ممکن نیست.

گوشی های اوبونتویی با دسکتاپ اوبونتو سینک خواهد شد و برنامه های تلفن و لیست تماس ها و پیامها در اتصال با یو اس بی قابل به روز رسانی است.

منبع:خبرآنلاین

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.