اسمارت‌فون رایگان آمازون، کابوس تازه اپل

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت آمازون ظاهرا قصد دارد برای پیروزی در رقابت تنگاتنگ اسمارت‌فون،‌ اقدامی بهت‌‌آور انجام داده و قصد دارد اسمارت‌فون خود را که برای عرضه آن مدت‌ها است کاربران را در انتظار گذاشته،‌به صورت رایگان عرضه کند.
براساس گزارش میل‌آنلاین، به نظر می‌آید آمازون در تلاش است رقبای خود را به واسطه ترغیب کردن کاربرانی که به استفاده از آی‌فون و گلکسی با قیمت تقریبی ۲۰۰ دلار تمایل دارند به استفاده از نسخه‌هایی رایگان از اسمارت‌فون‌ها، از دور رقابت خارج کند.
 
با این‌همه آمازون از کاربران اسمارت‌فون‌های رایگانش می‌خواهد که از خدمات ویژه این شرکت از قبیل آمازون پرایم استفاده کنند که برای استفاده از آنها نیز کاربر باید مبلغی را پرداخت کند. گزارش‌های غیر‌رسمی نیز تایید می‌کنند که آمازون قصد دارد اسمارت‌فون خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد و حتی اگر کاربران نخواهند از برنامه‌های ویژه آمازون نیز استفاده کنند،‌این اسمارت‌فون رایگان خواهد بود.
 
یکی از منابع نزدیک به شرکت آمازون که هنوز قدم در میدان رقابت اسمارت‌فون‌ها نگذاشته، می‌گوید این شرکت درحال مذاکره با اوپراتورهای وایرلس است تا اسمارت‌فون خود را برروی حامل‌های دیگر ارائه دهد. با این‌همه اسمارت‌فون آمازون از طریق وب‌سایت مستقیما به کاربران عرضه خواهد شد.
 
به گفته تحلیل‌گران اجرای چنین طرحی از جانب آمازون نیازمند بررسی جوانب مختلفی از قبیل هماهنگی‌های مالی با تولید‌کنندگان سخت‌افزار اسمارت‌فون است، امری که تحلیل‌گران از عملی بودن آن چندان اطمینان ندارند. اما درصورتی که آمازون موفق شود این برنامه را عملی سازد و یا حتی اسمارت‌فون خود را با قیمت بسیار پایینی عرضه کند، دیگر شرکت‌ها نیز مجبور خواهند شد برای بقا در کارزار اسمارت‌فون در جهان سیاست مشابهی را در پیش بگیرند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.