اسماعیلی تاکید کرد: بهره‌گیری از شیوه‌های تربیتی به جای شیوه‌های پلیسی در زندان‌ها

مراسم پایان دوره آموزشی ۱۸۵ یگان حفاظت سازمان زندان‌ها با حضور رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه این مراسم، بردباری، پشتکار و اخلاق‌مداری را از ویژگی‌های اصول انتظامی در یگان حفاظت سازمان زندان‌ها برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌های خاص تدوین شده سازمان زندان‌ها در بخش یگان حفاظت بر اساس طرح تفصیلی در کشور است اما با توجه اینکه نیروهای این یگان ارتباط بیشتری با گروه‌های آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر دارند آموزش‌های تخصصی نیز به آنها ارائه می‌شود.

وی از آموزش کادر انتظامی یگان، تحت عنوان پلیس زندان خبر داد و افزود: در حال حاضر برای اولین بار در کشور پلیس زن جهت اعزام و بدرقه زندانیان در حال آموزش است که البته فعالیت‌های پلیس زن صرفا در خارج از پوسته خارجی زندان است و امور داخلی سالن‌های تامینی و تربیتی به عهده مراقبان تربیتی است.

رییس سازمان زندان‌ها در ادامه با تاکید بر اینکه در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به جای شیوه پلیسی از شیوه‌های اصلاحی و تربیتی بهره گرفته می‌شود، اظهار کرد: در زندان‌های ما اصل احترام به مقام انسان و اعتقاد راسخ به حقوق اسلامی وی حاکم است.

اسماعیلی ماموریت اصلی یگان حفاظت را حفظ نظم و امنیت در برج و برجک‌ها، پوسته خارجی و کنترل نظم زندان دانست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.