اسپانیا برای اجتناب از درخواست کمک تلاش کند

1-16.jpg

نخست وزیر فنلاند در دیدارش از اسپانیا از این کشور خواست به جای فکر کردن به اینکه چه زمانی برای درخواست کمک مالی بهتر است، برای اجتناب از چنین درخواستی تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یرکی کاتاینن در مراسمی در مادرید اظهار کرد اصلی‌ترین مسئله تلاش و اجتناب از درخواست کمک مالی است.

وی از اصلاحات هشت ماهه دولت محافظه کار اسپانیا تمجید و اظهار کرد این اقدامات مهم‌تر از تلاشها برای قراردادن این کشور در مسیر هدف کاهش کسری بودجه به ۶٫۳ درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری بوده اند.

اسپانیا در حال حاضر یک کمک صد میلیارد یورویی برای بخش بانکی خود از وام دهندگان بین المللی تضمین کرده است. نگرانیها نسبت به احتمال نیاز برای درخواست کمک دیگری برای سرپا نگه داشتن اقتصاد اسپانیا، موجب صعود هزینه‌های استقراض این کشور شده است. بازده اوراق قرضه اسپانیا تا ۷٫۵۸ درصد نیز رسیده که چنین رقمی غیرقابل پرداخت محسوب می شود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اقتصاد کشورهای یونان، پرتغال و ایرلند با دریافت کمک مالی موجب برانگیخته شدن بحران بدهی دولتی در منطقه یورو و بوجود آمدن احتمال نیاز اقتصادهای دیگری این منطقه مانند اسپانیا و ایتالیا به کمک مالی شده اند.

اظهارات نخست وزیر فنلاند نشان می دهد این کشور همانند کشورهای مهم دیگر اتحادیه اروپا حاضر است با توجه به اقدامات ریاضتی اسپانیا، مهلت بیشتری به این کشور در مقایسه با یونان دهد. فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از مادرید دیدار و از ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا که نظرسنجیها اخیر حاکی از کاهش محبوبیتش است، اعلام حمایت کرده اند.

اسپانیا اعلام کرده همچنان سرگرم بررسی است تا تصمیم بگیرد آیا به کمک بیشتری از اتحادیه اروپا نیاز دارد یا خیر. چنین درخواستی لازمه آغاز خرید اوراق قرضه دولتی از سوی بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.