اسپانیا – پرتغال؛ جنگ ستارگان مادرید و بارسا

   مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا چهارشنبه شب (ساعت ۲۳:۱۵) با دیدار دو تیم اسپانیا و پرتغال در دونباس آره‌نا شهر دونتسک اوکراین و به قضاوت چاکیر از ترکیه آغاز می‌شود.

ماتادورها در حالی به مصاف همسایه خود می‌روند که در ۱۸ مسابقه پیاپی (پس از شکست مقابل سوئیس در اولین بازی جام‌جهانی ۲۰۱۰) شکست نخورده‌اند و برای دفاع از عنوان قهرمانی اروپا وارد دونباس آره‌نا خواهند شد.

شاگردان دل بوسکه در صورتی که بتوانند جام قهرمانی یورو ۲۰۱۲ را بالای سر ببرند، تنها تیمی نام خواهند گرفت که ۳ افتخار پیاپی کسب کرده است. اسپانیا قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و جام‌جهانی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد.

امتیاز اصلی لاروخا در این مسابقات درصد نگه داشتن و مالکیت توپ است؛ این تیم در ۲۰ بازی از میان ۲۱ مسابقه اخیر خود بیش از ۵۰ درصد مالکیت توپ را در دست داشته‌ است.

اسپانیایی‌ها با ترکیبی که اکثر آن را بازیکنان رئال و بارسا تشکیل می‌دهند به مصاف تیمی خواهند رفت که ۳ بازیکن اصلی آن به نام‌های کریستیانو رونالدو، کوئنترائو و په‌په همگی از ستارگان رئال مادرید هستند و همین مسئله باعث شده بسیاری این مسابقه را جدال ستارگان بارسا و رئال بنامند که نبرد کریس با خط دفاعی اسپانیا (سرخیو راموس، پیکه، آربلوا) و جدال اینیستا، ژاوی و فابرگاس مقابل په‌په که به خوبی به بازی یکدیگر آشنا هستند، از نکات جالب توجه در این مسابقه است.

کریستیانو رونالدو که در دو بازی اول خود در مرحله گروهی نتوانست در حد و اندازه‌های همیشگی ظاهر شود، در بازی‌های بعدی برای پرتغال درخشید و ۳ گل نیز به ثمر رساند تا آمار گل‌های ملی خود را به عدد ۳۵ برساند، یعنی ۳ گل بیشتر از لوئیز فیگو.

این دو تیم تاکنون ۳۴ بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که سهم اسپانیا در این میان ۱۵ پیروزی، ۱۲ تساوی و ۷ شکست بوده است. این در حالی است که شکست ۹ بر صفر پرتغالی‌ها مقابل ماتادورها در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۳۴ دومین شکست سنگین تاریخ فوتبال این کشور بوده است.

* نتایج دیدارهای رودر روی دو تیم به شرح زیر است:

مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۰:

اسپانیا یک – پرتغال صفر

مرحله گروهی مسابقات یورو ۲۰۰۴:

اسپانیا صفر- پرتغال یک

مرحله گروهی مسابقات قهرمانی اروپا ۱۹۸۴:

پرتغال یک – اسپانیا یک

مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۵۰:

پرتغال ۲- اسپانیا ۲

اسپانیا ۵- پرتغال یک

مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۳۴:

پرتغال یک- اسپانیا ۲

اسپانیا ۹- پرتغال صفر

دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی پنج‌شنبه شب میان آلمان و ایتالیا برگزار می‌شود.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.