اسپانیا امسال حدود ۳۳ میلیون نفر گردشگر خارجی داشت

به گزارش ایرنا ، موسسه ‘تحرکات گردشگری در مرزها’ موسوم به ‘فرونتور’وابسته به وزارت صنعت ، انرژی و گردشگری اسپانیا در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد: بیشترین گردشگران خارجی که از این کشور جنوب غربی اروپا دیدن می کنند، از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه هستند اگرچه در هفت ماه اول امسال، گردشگران امریکایی بیشترین افزایش را داشته اند .

مقصد اول گردشگران خارجی در اسپانیا نیز ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلونا اعلام شده است، به گونه ای که حدود یک چهارم آنها معادل با ۴/۸ میلیون نفر طی این مدت به این ایالت شمال شرقی اسپانیا سفر کردند.

گزارش فرونتور که بر اساس نظرسنجی های آن تهیه شده، حاکی از آن است که در ماه ژوئیه سال جاری ۷/۷ میلیون نفر گردشگر خارجی‌ از اسپانیا دیدن کردند که این رقم نسبت به سال گذشته ۴/۴ درصد افزایش دارد و رکوردی تاریخی نسبت به ماه های گذشته نیز به شمار می رود هرچند طی سه ماه اخیر روند ورود گردشگران خارجی به اسپانیا سیر صعودی داشته است.

براساس این گزارش، شمار گردشگران امریکایی که ماه ژوییه از اسپانیا دیدن کردند، نسبت به ماه مشابه آن در سال گذشته با ۲۷ درصد، پرتغالی ها ۷/۱۴ درصد، کشورهای حوزه اسکاندیناوی ۵/۱۴ درصد و گردشگران آلمانی ۷/۹ درصد افزایش داشت.

شمار انگلیسی ها به عنوان اولین کشور گردشگرفرست به اسپانیا طی ژانویه تا ژوییه سال جاری میلادی در مجموع ۶/۷ میلیون نفر معادل با ۴/۲۳ درصد کل گردشگران این کشور جنوب اروپا در این مدت بود، اگرچه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل فقط سه دهم درصد افزایش نشان می دهد.

پس از انگلیس، آلمان دومین کشوری است که بیشترین گردشگر را به اسپانیا می‌ فرستد. تعداد آلمانیهایی که طی ۷ ماه اخیر از اسپانیا دیدن کردند در مجموع ۳/۵ میلیون نفر معادل با ۲/۱۶ درصد کل گردشگران خارجی این کشور بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵/۶ درصد افزایش دارد.

گردشگران فرانسوی نیز در هفت ماه نخست امسال با ۲/۴ درصد افزایش به ۸/۴ میلیون نفر در اسپانیا رسیدند که معادل ۸/۱۴ درصد کل گردشگران خارجی‌ این کشور بود.

در مقابل، شمار گردشگران ایرلندی به اسپانیا در این مدت ۶/۱۵ درصد، هلندی ها ۴/۵ درصد و بلژیکی ها ۹/۴ درصد کاهش نشان می دهد.

اما در حالی که دو ایالت کاتالونیا در شمال شرقی اسپانیا و جزایر بالئار در دریای مدیترانه به ترتیب با ۹ و ۶/۲ درصد افزایش میزبان ۳/۲۶ و ۷/۲۵ درصد کل گردشگران خارجی اسپانیا در ۷ ماه اخیر بودند، ایالت ‘آندالوسیا’ در جنوب این کشور با هفت ماه کاهش پی در پی ورود گردشگران خارجی بویژه انگلیسی ها روبرو بود.

بر اساس این گزارش، بیش از ۸۰ درصد کل گردشگران از طریق هوایی وارد اسپانیا شده اند و ۶۶ درصد آنها نیز در هتل ها سکونت گزیده اند.

اسپانیا از کشورهایی است که رهبری جهان را در عرصه گردشگری در اختیار دارد. این کشور اولین مقصد جهان برای گردشگران تعطیلات، دومین کشور از نظر درآمدهای گردشگری و چهارمی از نظر تعداد گردشگران است. بخش توریسم بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی اسپانیا، نزدیک به ۱۲ درصد ایجاد اشتغال و میزان زیادی از درآمد بخش بازرگانی این کشور جنوب غربی اروپا را در بر می گیرد. به همین دلیل، دولت اسپانیا به دنبال آن است تا با فعال کردن این بخش مهم اقتصادی بر بحران اقتصادی شدیدی که از چهار سال پیش با آن دست به گریبان است، چیره شود.

دولت اسپانیا در همین راستا ، اخیرا طرح ملی و جامع گردشگری این کشور را تصویب کرده است که برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت آن را برای چهارسال آینده در عرصه توریسم مشخص کرده است.

اروپام **۱۲۳۴** ۱۵۵۱*۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۵۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.