اسپانیا با رنج بسیار از سد گرجستان گذشت

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های اسپانیایی، این دیدار در قالب گروه نهم رقابت ها در منطقه اروپا در شهر ˈتفلیسˈ پایتخت گرجستان برگزار شد و تیم ملی‌ اسپانیا تا ۴ دقیقه به پایان بازی نتوانست از سد تیم میزبان بگذرد.

ˈماتادورهاˈ از همان آغاز بازی دریافتند در برابر تیمی کوشا و سرسخت قرار دارند که شکست آنها، کار آسانی نیست.

اسپانیا در ۳۰ دقیقه نخست بازی هیچ موقعیتی برای تهدید دروازه گرجی ها بدست نیاورد زیرا تیم میزبان با بازی دفاعی خود، همه روزنه ها را به روی ماتادورها بسته بود و این وضعیت، موجب شد اسپانیا با ارسال توپ به جناحین تلاش کند راهی برای حرکت به سوی جلو بیابد.

این تاکتیک ˈویسنته دل بوسکهˈ جواب داد و شاگردان او در دقایق پایانی نیمه اول موفق شدند فشار بیشتری روی دروازه گرجستان وارد کنند، اما ˈگیورگی لوریاˈ دروازه بان آماده و جسور گرجی ها، همه توپ ها را یا می‌ گرفت یا دفع می کرد. به این ترتیب، نیمه اول مسابقه بدون ثبت گلی به پایان رسید.

اسپانیا در نیمه دوم مسابقه، شیوه بازی خود را ادامه داد و با کنترل توپ سعی‌ کرد فشار بسیاری روی دروازه حریف وارد کند، اما باز هم بازی دفاعی میزبان همه طرح های ماتادورها را نقش بر آب می کرد.

از سوی دیگر، گرجستان که نیمه نخست بازی را به تساوی کشانده بود، با حمایت پر شور هوادارانش در صدد بر آمد قهرمان جهان و اروپا را به زانو درآورد و برای تحقق این اندیشه، چند بار دروازه اسپانیایی ها را هدف گرفت.

دل بوسکه وقتی اوضاع را چنین آشفته دید و اطمینان یافت اسپانیا قادر نیست دیوار دفاعی گرجستان را بشکند، با دو تعویضˈ پدروˈ به جای ˈبوسکتسˈ و ˈکازورلاˈ به جای ˈسیلواˈ به بازی سرعت بیشتری بخشید و با فرستادن ˈسسک فابرگاسˈ به جای ˈآربلواˈ، همه حربه های خود را برای بهم زدن نقشه های حریف بکار گرفت.

این تاکتیک سرمربی کارکشته ماتادورها سرانجام جواب داد و اسپانیا توانست در دقیقه ۸۶ بازی روی ضربه کرنر، توپ را به پدرو برساند و او با همکاری فابرگاس، توپ را در اختیار سولدادو قرار داد تا تنها گل مسابقه به تور دروازه گرجی ها بچسبد و اسپانیایی ها نفس راحتی بکشند.

تیم اسپانیا با کسب این پیروزی در اولین مسابقه رسمی خود برای جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل، سه امتیاز اندوخت و پس از فرانسه با دو بازی و چهار امتیاز، در رده دوم جدول گروه ۹ ایستاد.

در دیدار دیگر این گروه دو تیم فرانسه و بلاروس امشب پس از ۹۰ دقیقه بازی به تساوی صفر بر صفر دست یافتند .

جدول ردی بندی گروه (I) :

۱-فرانسه ۲ بازی ۴ امتیاز

۲-اسپانیا ۱ بازی ۳ امتیاز

۳-گرجستان ۲ بازی ۳ امتیاز

۴-بلاروس ۲ بازی ۱ امتیاز

۵-فنلاند ۱ بازی ۰ امتیاز

اروپام **۱۲۳۴** ۱۵۵۱**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.