اسپانیا با شکست پرتغال به فینال رسید/ ماتادورها در آستانه تاریخ سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال اسپانیا در مرحله نیمه نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۲ در حضور بیش از ۵۱ هزار تماشاگر ورزشگاه دونباس آره نا شهر دونتسک اوکراین موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ از سد پرتغال بگذرد.

در این دیدار هر دو تیم در طول ۹۰ دقیقه فرصت های خوبی برای گلزنی داشتند اما نتوانستند قفل دروازه یکدیگر را باز کنند. در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه ای نیز تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل برتری سودی نداشت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

“ژابی آلونسو” پشت ضربه پنالتی اول برای اسپانیا قرار گرفت اما “روی پاتریشیو” ضربه او را مهار کرد تا پرتغالی ها برای ادامه کار روحیه دو چندان بگیرند. اما “ایکر کاسیاس” سنگربان اسپانیا نیز موفق شد ضربه پنالتی “ژوائو موتینیو” را مهار کند تا همه چیز برابر پیش رود.

ضربه پنالتی دوم اسپانیا را “اینیستا” و ضربه پنالتی دوم پرتغال را “په په” به گل تبدیل کرد. در ضربه پنالتی سوم هم “پیکه” برای اسپانیا و “نانی” برای پرتغال موفق بودند. در ضربه پنالتی چهارم “سرخیو راموس” برای اسپانیا گلزنی کرد اما ضربه پنالتی “برونو آلوز” مدافع پرتغال با برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت تا ماتادورها در آستانه پیروزی در این بازی قرار بگیرند.

ضربه پنالتی آخر اسپانیا را “سسک فابرگاس” به گل تبدیل کرد تا مدافع عنوان قهرمانی رقابتها بار دیگر به فینال راه پیدا کند. به این ترتیب دیگر فرصت به “کریس رونالدو” که قرار بود پشت ضربه پنالتی پنجم پرتغال قرار بگیرد نرسید و این تیم بار دیگر در یک قدمی فینال از دور رقابتها حذف شد.

دیگر فینالیست رقابتها با دیدار امشب آلمان و ایتالیا مشخص خواهد شد. در صورت پیروزی آلمان در این بازی شاهد تکرار فینال یورو ۲۰۰۸ خواهیم بود.

اسپانیا نیز در صورت قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ نخستین تیم ملی تاریخ خواهد بود که سه تورنمنت معتبر را به صورت پیاپی فتح کرده و از این لحاظ رکورد دار خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.