اسپانیا طلسم ناکامی در کسب مدال طلای المپیک لندن را شکست

به گزارش رسانه های اسپانیایی،’مارینا آلابائو’ قایقران زن اسپانیایی اولین مدال طلای قایق بادی رشته(RS:X) بازی های المپیک راکه درکمپ قایقرانی’ ویموس’ لندن برگزار شد برای اسپانیا به ارمغان آورد .

اما این تنها مدال طلای اسپانیا در بهترین روز خود در المپیک لندن نبود، چرا که ورزشکاران این کشور موفق شدند دو مدال نقره نیز در رشته های سه گانه المپیک و شنای دو نفره همزمان بدست آورند.

به این ترتیب، اسپانیا تا عصر سه شنبه شش مدال المپیک شامل یک طلا، چهار نقره و یک برنز بدست آورده و در مکان بیست و هشتم جدول دارندگان مدالها جای گرفته است.

نکته جالب آن است که از شش مدال اسپانیا، پنج مدال توسط ورزشکاران زن و درورزشهای آبی کسب شده وتنهایک مدال را ورزشکاران مردآن بدست آورده اند که البته، بی ارتباط با شنا هم نبوده است.

این مدالها شامل طلا در رشته قایق بادی زنان، نقره در شنای دو نفره همزمان زنان،دو نقره در رشته های شنای ۲۰۰ متر پروانه زنان و ۸۰۰ متر آزاد زنان توسط یک زن ورزشکار و بالاخره، مدال برنز در قایقرانی آبهای سطحی زنان بوده است.

تنهای مدال اسپانیا در بخش مردان نیز در رشته ورزشهای سه گانه شامل شنا، دوچرخه سواری و دو بدست آمده است.

خانم آلابائو در حالی دیروز برای اسپانیا مدال طلا را به ارمغان آورد که او پیش از این نیز، پنج بار قهرمان جهان شده است. در این میان، کمپ ویموس لندن برای وی بسیار خوش یمن بوده چرا که تاکنون دو مدال طلا و دو مدال نقره در آن کسب کرده است.

اسپانیا همچنین دیروز در رشته شنای موزون دو نفره زنان متشکل از ‘اونا کاربونل’ و ‘آندره آ فوئنتس’ صاحب مدال نقره شد و پس از روسیه ایستاد. این ششمین مدال بازیهای المپیک لندن برای اسپانیا بود.

‘خاویر گومز نویا’ ورزشکار مرد اسپانیایی رشته تریاتلون یا ورزشهای سه گانه المپیک لندن نیز پس از ورزشکار انگلیسی‌ دوم شد و به مدال نقره این مسابقات دست یافت .

بنا به گزارشها، گومز نویا در این مسابقه که شامل رشته های شنا ، دوچرخه سواری و دوندگی است در زمان یک ساعت و ۴۶ دقیقه و ۳۶ ثانیه خود را به خط پایان رساند.

‘آلیستیر برونلی’ انگلیسی‌ در این مسابقات با ۱۱ ثانیه کمتر از ورزشکار اسپانیایی به خط پایانی مسابقه رسید و مدال طلا را بر گردن خود آویزان کرد .

پس از این دو ‘جاناتان برونلی’ برادر آلیستیر با ۲۰ ثانیه بیشتر از گومز نویا مدال برنز و دومین مدال این رشته را برای انگلیس به ارمغان آورد .

پس از پایان اولین قسمت این مسابقه که شنای ۱۵۰۰ متر ورزشکاران در استخر مصنوعی ‘هاید پارک’ بود ، گومز نویا پس از ‘وارگا’ ورزشکار اسلوونی دومین کسی‌ بود که از آب در آمد و سوار دوچرخه شد .

بنا به گزارشها، برادران برونلی که در کنار گومز نویا شنا می‌ کردند پس از وی از آب در آمده و شروع به رکاب زنی‌ کردند . این دو برادر در دوچرخه سواری سرعتی سعی‌ در افزایش فاصله خود با دیگر ورزشکاران داشتند و در پایان این قسمت دو ورزشکار انگلیسی‌ و گومز نویا اولین نفراتی بودند که دوندگی را آغاز کردند اما یک اشتباه جاناتان برونلی که کلاه ایمنی‌ خود را بطور درست روی دوچرخه قرار نداده بود باعث شد که داوران مسابقه ۱۵ ثانیه وی را جریمه کنند و این امر همراه با خستگی‌ باعث شد وی عقب افتاده و پس از گومز نویا مسابقه را پایان دهد .

اروپام **۱۲۳۴**۱۵۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۷۲۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.