اسپانیا می تواند بارسلونایی قهرمان شود / آلمان و هلند مدعیان دوم و سوم قهرمانی

زیبا بوده است تا اینجای کار،هر چند که تا به حال سه روز از رقابت های جام ملت های اروپا گذشته است اما بازی ها آنقدر دلچسب بوده که بتوان در مورد آن نوشت و صفت زیبا را برای آنها انتخاب کرد.مهمترین دلیلی که من به خاطرش از کلمه زیبا استفاده کردم این است که هیچ کدام از بازی ها تا اینجای کار بدون گل نبوده است.در تمام شش بازی شب های گذشته توپ های زیادی از خط دروازه ها عبور کرده است و همین اتفاق بر جذابیت جام ملت ها افزوده است.البته درست است که برخی از تیم ها به خاطر ساختاری که دارند رو به بازی دفاعی می آورند اما باید بگویم که این نوع سیستم بازی کردن هم قسمتی از فوتبال است که باعث می شود برخی از پیروزی ها شیرین تر جلوه داده شود.

تحلیل من از سه روزی که از جام ملت ها گذشته است این است که شانس اول قهرمانی را همچنان به اسپانیا می دهم.آنها مقابل ایتالیای بحران زده که کمتر کسی امیدی به آنها داشت تن به تساوی دادند اما نباید از این نکته غافل شد که کمتر تیمی در جهان پیدا می شود که حریف خود را در بیشترین دقایق بازی تحت فشار قرار دهد.آنها ابزار این کار را هم دارند و باید گفت که با وجود این ابزار تیمی هم پیدا نمی شود که بتواند روی آنها مثل خودشان فشار بیاورد.
سیستمی که اسپانیا بازی می کند کاملا شبیه سیستم بارسلونا است و شکست دادن این تیم با این روش کار هر تیمی نیست. علیرغم تساوی مقابل ایتالیا من باز هم بر این عقیده هستم که اسپانیایی ها شانس اول قهرمانی هستند و می توانند با روش بارسلونایی جام قهرمانی دیگری را بالای سرشان ببرند.

به عقیده من آلمان ها همچنان گزینه دوم برای تصاحب قهرمانی هستند. تیمی مدعی که یک دروازه بان کاملا شش دانگ را در اختیار دارد. مهره تاثیر گذاری که در بازی با پرتغال ثابت کرد می تواند یکی از برگه های برنده تا رسیدن آنها به مراحل بالاتر باشد. آلمان ها از هر نظر منسجم هستند و با شیوه بازی که من از آنها سراغ دارم مطمئن هستم که هر چه از تورنمنت می گذرد بازی آنها بیشتر نمایان می شود و به سمت مسیر کامل تری حرکت می کنند.

باید بگویم که از تیم فرانسه هم خوشم می آید.هرچند هنوز بازی آنها را در این تورنمنت ندیده ام اما اگر قرار باشد بعد از اسپانیا و آلمان شانسی را برای تیم سومی به عنوان قهرمان قائل باشیم باید از فرانسه یا هلند نام برد. آنها مدت ها در کارنامه شان شکستی را نداشته اند و به همین دلیل فکر می کنم شب سختی را برای انگلیس رقم خواهند زد. فرانسوی ها مدتهاست که پوست انداخته اند و تاوان این پوست اندازی خودشان را در خیلی از مسابقات داده اند.حالا نوبت آن است که نتیجه این تغییرات را ببینند و نسل جدید خود را به جهان معرفی کننند.
به هلند می رسیم. تیمی که در بازی نخست با دانمارک با مشکلات زیادی روبرو شد و فرصت هایی را از دست داد که سرانجامش شکست بود. با همه این تفاسیر؛ حتی با وجود این شکست هم نمی توان آنها را کم امید برای قهرمانی دانست.بازی آنها با آلمان تکلیف را مشخص می کند و می تواند نقش بسزایی در روند حرکتی هر دو تیم داشته باشد.

من بازی دیشب ایرلند و کرواسی را هم دیدم. ایرلندی ها متکی به ارسال توپ های بلند و بی هدف بودند که هیچ کدام از آنها به سرانجام نمی رسید.اما کراوسی مثل همیشه حرفی برای گفتن دارد و فکر می کنم بتوان تا مرحله نیمه نهایی روی آنها حساب کرد.اما وقتی یک گام جلوتر برویم شانس با اسپانیا و آلمان یار است که می توانند قهرمانی در این تورنمنت را از آن خودشان کنند.
 

۲۵۱ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.