اسکار آسیایی در راه است/ پیشنهاد ایران به وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی

۱۷اردیبهشت،

رئیس سازمان سینمایی از راه اندازی یک جایزه سینمایی همانند اسکار در آسیا خبر داد. به نقل از شمقدری این جایزه قرار است اعتبار مضاعفی برای سینماگران آسیایی به بار آورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی از راه اندازی یک جایزه آسیایی هماننداسکار با توافق وزاری فرهنگ کشورهای آسیایی خبر داد.

شمقدری که ریاست نخستین نشست وزرای فرهنگ مجمع همکاری آسیا (ACD) را بر عهده دارد در حاشیه این نشست گفت:راه اندازی این جایزه سینمایی در پیش نویس بیانیه تهران در نظر گرفته شده است که اگر در بیانیه نهایی تصویب شود سبب تحول بزرگی در سینمای آسیا خواهد شد.

شمقدری ادامه داد: چرا باید کشورهای آسیایی با وجود قدرت و غنای فرهنگی نباید جایزه ای همانند اسکار داشته باشند.

به گفته شمقدری اعلام و طرح چنین جازه قابل‌توجهی در قاره‌ آسیا می‌تواند اعتبار مضاعفی برای سینماگران آسیایی داشته باشد.

علاوه بر راه‌اندازی این جایزه، ظاهرا این اجلاس نتایج سینمایی دیگری هم خواهد داشت.طبق اعلام شمقدری یک مرکز سینمایی مشترک هم میان کشورهای آسیایی تاسیس خواهد شد تا روابط متقابل سینمایی کشورها اضافه شود.

علاوه بر این شمقدری خبر راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی سینمایی مشترک را هم داد. پایگاه اینترنتیی که به نقل از او قرار است راه‌اندازی شود تا داشته‌های سینمایی کشورهای عضور در آن در معرض نمایش دربیاید تا مقدمه‌ای بر مارکتینگ محصولات سینمایی در آسیا شود و بخش تجاری سینمای آسیا هم فعال شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.