اسکناس های تازه یورو وارد بازار می گردد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

اسکناس های تازه یورو وارد بازار می گردد

بینا- اسکناس های تازه یورو با مختصات امنیتی بیشتر به تدریج تا می ۲۰۲۴ وارد بازار می شوند .
به گزارش تفسیری بینا ،‌ بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک های ملی مرکزی کشورهای عضو منطقه پئلی یورو اعلام نمودند که سری دوم از اسکناس های یورو به سریعی معرفی می شوند . در این اسکناس ها اشکالی از اساطیر یونان به همراه علائمی از منشا قاره اروپا درزمینه سفید یورو های تازه به همراه هولوگرام با پرتره ای از اروپا نقشش بسته است . اسکناس های تازه با آغاز توزیع ۵ یورویی از می ۲۰۲۴ روانه بازار می شوند و به تدریج جایگزین اسکناس های قدیمی خواهند شد .
سری تازه اسکناس های یورو از فناوری های پیشرفته ای بهره مند می باشند که از اسکناس های دهه پیش متمایز شان می سازد . مهمترین تمایز اسکناس های تازه راحتی وامنیت بالای آنها است .
تا کنون سه ویژگی اسکناس های یوروی تازه – علامت چاپ شده در متن سفید کاغذ ، پرتره هولوگرام و شماره زمردی – مورد رونمایی قرار گرفته اند .گفته می گردد اسکناس های یوروی تازه سبک تر بوده و با ویژگی های برتر امنیتی به خوبی از اسکناس های پیشی تمیز داده می شوند .
بانک مرکزی اروپا اعلام نموده است که اولین سری یوروهای تازه در کنار اسکناس های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند اما به تدریج جای آنها را خواهند گرفت با این توضیح که اسکناس های یوروی پیشی حاوی اعتبار نامحدود خواهند بود و قابلیت مبادله در هر نقطه از سیستم مالی یورو را خواهد داشت .
بانک مرکزی اروپا با همکاری بانک های مرکزی عضو به منظور بالا بردن سطح آگاهی عمومی نسبت به اسکناس های یوروی تازه اقدام به برپایی کمپین های اطلاعاتی چند وجهی در سراسر منطقه یورو در سال ۲۰۲۴ خواهد نمود .
گفتنی است در حال حاضر اسکناس های یورو در هفت نوع  € ۵، € ۱۰ € ۲۰ € ۵۰ € ۱۰۰ € ۲۰۰ و ۵۰۰ € چاپ وتوزیع شده اند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.