اسکورت ۱۶۰۰ فروند کشتی تجاری در خلیج عدن و ۱۳۱ مورد درگیری با دزدان دریایی

۳۱اردیبهشت،

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اسکورت ۱۶۰۰ فروند کشتی تجاری و نفتکش توسط ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن خبر داد و گفت: با برخوردهای قاطعانه نیروی دریایی مدتی است اثری از دزدان دریایی نیست.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری“، شب قبل در نشستی خبری در بوشهر با تشریح اقدامات ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: منطقه مسئولیتی نیروی دریایی ارتش از سال ۸۶ بنا به تدبیر فرمانده کل قوا تا مدار ۱۰ درجه شمالی که وسعت آن ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع است افزایش یافته یعنی ۱٫۳ برابر مساحت جمهوری اسلامی دریانوردی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در خلیج عدن به صورت مستمر ناوگروه‌ها حضور دارند، تصریح کرد: در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب تاکنون ۲ بار از باب‌المندب و دریای سرخ و کانال سوئز عبور کرده و وارد دریای مدیترانه شده و تا وسط دریایی مدیترانه هم عبور کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در اسفندماه سال قبل تا جنوب هندوستان، مالزی، اندونزی هر دریانوردی کرده و خط استوا را هم قطع کردیم و وارد نیم‌کره جنوبی، دریای چین شده و در اقیانوس آرام هم مستقر شدیم.

سیاری با بیان اینکه به عنوان دست بلند نظام جمهوری اسلامی در دریاهای آزاد حضور داریم، اضافه کرد: اهل تعدی و تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم، اما به خاطر منافع راهبردی و کلان اهل حضور در آب‌های آزاد هستیم.

وی از حضور بیست و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش بنام ناوشکن البرز در خلیج عدن خبر داد و گفت: بر اساس آخرین تماسی که داشتیم این ناوگروه امروز در خلیج عدن در حال گشت‌زنی بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: ناوگروه‌های ارتش تاکنون در مقابله با دزدان دریایی ۱۶۰۰ فروند کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کرده و ۱۳۱ مورد هم درگیری داشتیم.

سیاری ابراز داشت: در مدت حضور در خلیج عدن ۲۲ فروند کشتی دیگر کشورها را نیز حمایت کردیم و سال قبل کشتی تجاری را در فاصله ۳ هزار کیلومتری نجات دادیم.

وی گفت: مدتی است خبری از دزدان دریایی نیست و سبب آن هم حضور نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و برخورد قاطعانه با آنان است و مدتی است اثری از دزدان دریایی نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤالی در ارتباط با میزان آمادگی نیروی دریایی جهت مقابله با تهدیدات یادآور شد: آمادگی یعنی اینکه پا به رکاب بوده و آماده پاسخگویی به هر تهدیدی باشیم.

سیاری با اشاره به روحیه خوب کارکنان نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی ما با آموزش‌هایی که در داخل می‌بیند ۱۰۰ درصد آماده است.

وی اضافه کرد: آمادگی نیروی انسانی در کنار وجود تجهیزات مدرن و تاکتیک‌ها مختلف نشان از آمادگی نیروی دریایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: تمام تحرکات دشمن در منطقه را زیر نظر داشته و آمادگی لازم را جهت مقابله به هرگونه تهدید داریم.

سیاری گفت: تهدیدی جهت هیچ کشوری نیستیم و بنا به تدبیر مقام معظم رهبری جهت رشد و ارتقا توان نظامی جهت دفاع از منافع و مرزهای جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم.

وی در ارتباط با برگزاری رزمایش‌های مختلف عنوان کرد: پیام صلح و دوستی مهم‌ترین اهداف ما در برگزاری رزمایش‌های مختلف است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤالی در مورد سیاست ارتش در قبال جزایر سه‌گانه متذکر شد: جزایر سه‌گانه جز لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است و کسی حق ندارد در مورد این جزایر ادعایی کند.

سیاری در پایان اذعان داشت: برگزاری مانورهای آمریکا و انگلیس در منطقه با هدف ایران هراسی برگزار می‌شود و در واقع رزمایش نیست بلکه ایران هراسی است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.