اس ام اس ظریف به فردوسی پور: اصلا برایم مهم نیست



تاریخ انتشار: ۲۳ December 2015 | 8:00 am

ظریف به عادل فردوسی پور پیامک زد

پس از آنکه شب گذشته، فردوسی پور اعلام کرد «مصاحبه دکتر ظریف با برنامه نود، به تشخیص مدیران صدا و سیما پخش نشده است» ، یک منبع مطلع جزئیاتی عجیب از این ماجرای توهین آمیز در اختیار ما قرار داد که حکایت از بداخلاقی بی سابقه دلواپسان علیه ظریف دارد.

پیامک ظریف به عادل: اصلا برایم مهم نیست

پس از آنکه شب گذشته، عادل فردوسی پور اعلام کرد «مصاحبه دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان با برنامه نود، به تشخیص مدیران صدا و سیما پخش نشده است» ، یک منبع مطلع جزئیاتی عجیب از این ماجرای توهین آمیز در اختیار ما قرار داد که حکایت از بداخلاقی بی سابقه دلواپسان علیه ظریف و در عین حال ، واکنش اخلاقی وزیر خارجه دارد.

درخواست نود و خندوانه برای مصاحبه با ظریف

این منبع مطلع به خبرنگار ما گفت: تقریباً از بعد از توافق هسته ای، عادل فردوسی پور و رامبد جوان پیگیر مصاحبه با آقای ظریف بودند و ایشان نیز همواره ، از این دو مجری تلویزیون تشکر کرده و از حضور در برنامه های «خندوانه» و «نود» عذرخواهی می کرد. اما عادل فردوسی پور با سماجتِ رسانه ای خود، هفته ای چند بار به صورت هفتگی از دفتر وزیر خارجه و شخص ظریف، پیگیر مصاحبه بود.

وی اضافه کرد: پس از عمل جراحی لثه ظریف، نهایتا هفته گذشته فرصت کوتاهی به دلیل تعویق سفر وزیر خارجه به نیویورک پیدا شد که ظریف در پاسخ به درخواست مجدد فردوسی پور ،  با مصاحبه موافقت کرد.

پیش بینی ظریف از سروصداها در مورد مصاحبه با نود

این منبع آگاه با اشاره به پیش بینی های ظریف در مورد سروصداهای احتمالی حول این مصاحبه گفت: وزیر خارجه قبل از مصاحبه هم به آقای فردوسی پور گفتند که گروهی سروصدا خواهند کرد ولی ایشان همچنان به برقراری مصاحبه اصرار داشت.

پس از انتشار نامه یک روزنامه علیه مصاحبه ظریف و متعاقباً مخالفت صداوسیما با پخش مصاحبه ، حدود ساعت ۶ و نیم ، به دکتر ظریف اطلاع دادند که «ریاست سازمان مانع پخش مصاحبه شده است» و سپس ، از ظریف خواستند اجازه دهد تا برای پخش مصاحبه ، تلاش شود اما او مخالفت کرده و خواسته است که هیچ اقدامی نکنند.

پیامک ظریف به فردوسی پور

این منبع آگاه در ادامه گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حدود ساعت ۷ هم پیامکی از سوی ظریف به عادل فردوسی پور فرستاد شد ؛ با این محتوا که «شنیدم فشار آوردند، از طرف من هیچ نگران نباشید، پخش نشدن مصاحبه اصلا برای من مهم نیست. بی جهت درگیر نشوید»، فردوسی پور نیز در پاسخ پیامک کوتاهی زد و تشکر کرد.

نکته ی حیرت انگیز، از یک سو مخالفت عجیب تلویزیون با پخش این مصاحبه (با وجود پیگیری و سماجت چندین ماهه عادل فردوسی پور) و از سوی دیگر، سکوت و ملاحظه ی اخلاقی ظریف برای پایان جنجال و بی اخلاقی تلویزیون دارد که البته حملات سهمگین دلواپسان بالاخص صداوسیما، در ایام توافق هسته ای مسبوق به سابقه است و به نظر می رسد، پس از این نیز، تداوم خواهد داشت.

گرچه به نظر می رسد توجیه سرافراز و مشاورانش برای مخالفت با پخش مصاحبه ظریف، «مسائل انتخاباتی» باشد، اما می توان به ایشان و دیگر مسئولین حساس و مقید به قانونِ صداوسیما این خبر را یادآوری کرد که شب گذشته، دکتر حدادعادل کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز به بهانه «شب یلدا» و «فال حافظ» در شبکه سه حضور یافتند!

 

منبع: انتخاب

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.