اشتباهات داور کره ای برد را از ایران گرفت

۷فروردین ۱۳،

علی خسروی در خصوص عملکرد لی مینهو داور کره ای دیدار کویت و ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: بلایی که چندی پیش این داور سر سپاهان آورد در این بازی سر تیم ملی آورد و قضاوت او یکی از دلایل عمده از دست دادن پیروزی توسط تیم ملی ایران بود.

وی در مورد دلیل این صحبتش اظهار داشت: پنالتی را مهاجم کویت از داور گرفت در حالی که اصلاً در آن صحنه خطای پنالتی رخ نداد. گل دوم ایران هم که توسط رضا قوچان نژاد به ثمر رسید به اشتباه توسط داور مردود اعلام شد.

به گزارش مهر، کارشناس داوری ایران اضافه کرد: من نمی گویم این داور کره ای اشتباهاتش تعمدی بود اما او در تشخیص خطاها اکثراً دچار اشتباه می شود. این در شرایطی است که این داور جزو داوران الیت آسیا و کاندیدای قضاوت در جام جهانی است.

خسروی خاطرنشان کرد: اشخاصی که ادعا دارند با لابی در کمیته داوران AFC برای داوران و ناظران ایران کارهای مثبتی انجام می دهند قدری هم از لابی هایشان برای استفاده از داوران بهتر در بازی های تیم ملی استفاده می کردند.

وی با اشاره به دیدار حساس تیم ملی قطر و ایران در هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی تاکید کرد: بازنده آن دیدار ممکن است حتی شانس حضور در بازی پلی آف را هم از دست بدهد به همین دلیل از همین فردا مسئولان وزارت ورزش، مسئولان فدراسیون و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید لابی های خود را با مسئولان AFC برای انتخاب یک تیم داوری خوب جهت قضاوت آن دیدار مهم به کار ببندند تا اشتباهات داور همانند بازی با کویت به راحتی پیروزی را از تیم ملی نگیرد.

کارشناس داوری ایران تنها نیشیمورای ژاپنی را شایسته قضاوت در آن بازی دانست و در پایان گفت: حتی مسئولان فوتبال ایران می توانند از AFC درخواست کنند آن بازی مهم را یک داور اروپایی قضاوت کند تا تیم ملی بتواند در این مسابقه حقش را بگیرد و اشتباهات داوری برای ایران در آن بازی مهم دردسرساز نشود. این مساله نیاز به یک جلسه اضطراری میان مسئولان رده بالای ورزش و فوتبال دارد تا در آن بازی مهم تیم ملی ایران از داوری ضربه نخورد


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.