اشتراکات میان اصولگرایان بیشتر از اصلاح‌طلبان است/ جریان اصولگرایی تحت هیچ شرایطی محو شدنی نیست

فروردین ۱۴۰۳

عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت:‌ جریان سنتی اصولگرایی در کشور اگرچه در روش‌ها و سلایق دارای اختلاف نظر است اما باید بدانیم که این جریان قوی برخاسته از انقلاب اسلامی است که تحت هیچ شرایطی محوشدنی نیست.

“سیدکمال سجادی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات یک فعال سیاسی مبنی بر اینکه “اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دیگر نمی‌توانند صحنه سیاسی ایران را تعریف کنند”، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد حضور دو جناح اصلاح‌طلبی و اصولگرایی با طیف‌های مختلف و با نام‌های گوناگون بوده‌ایم.  
 
وی افزود: دو جریان اصلا‌ح‌طلبی و اصولگرایی دارای مشترکات بسیاری همچون اعتقاد به قانون اساسی، تبعیت از ولی‌فقیه و درک منافع ملی می باشند. 
 
عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با بیان اینکه اشتراکات در میان طیف‌های جریان اصولگرایی بیشتر از اصلاح‌طلبی است خاطرنشان کرد: جریان اصلاح‌طلبی به سبب وجود طیف‌های کاملا متفاوت داخل خود دچار تفاوت‌هایی شده‌است اما در مقابل تمامی طیف‌های جریان اصولگرایی به قانون اساسی و گفتمان انقلاب و رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارند.  
 
وی به نقش دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در کشور اشاره و تصریح کرد: این دو جناح سنتی با در نظر گرفتن طیف‌های داخلی خود کشور را اداره می‌کنند. 

سجادی افزود: شاخصه‌های مذکور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در میان جریان اصولگرایی کاملا مشهود بوده است، منتهی فضای سیاسی کشور به گونه‌ای پیش رفت که در انتخابات اخیر شاهد پراکندگی آرای اصولگرایان و انتقال رای برخی اصولگرایان به رئیس‌جمهور منتخب بودیم. 
 
این فعال سیاسی به وجود اشکالات موجود در این دو جریان سنتی سیاسی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: اصولگرایی در انتخابات اخیر به سبب عدم ایفای نقش از سوی گروه مرجع در این جریان و نبود وحدت میان اصولگرایان دچار اشکالاتی شد.
 
وی تصریح کرد: جریان سنتی اصولگرایی در کشور اگرچه در روش‌ها و سلایق دارای اختلاف نظر است اما باید بدانیم که این جریان قوی برخاسته از انقلاب اسلامی است که تحت هیچ شرایطی محوشدنی نیست.
 
عضو جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی گفت: باید با مراجعه به کسانی که در میان اصولگرایان دارای وجهه بالایی می باشند مشکلات موجود را بررسی و حل و فصل کرد.  
 
وی گفت: اصولگرایان باید با آسیب‌شناسی‌های داخلی به دنبال آینده‌پژوهی و ارائه برنامه‌هایی برای درک واقعیت‌های سیاسی کشور باشند تا بتوانند با در پیش گرفتن  اصل وحدت نسبت به آینده راهبردهایی را تبیین کنند.  
 
عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: گروه  مرجع اصولگرایی باید نقش قوی‌تری را در میان گفتمان اصولگرایی داشته باشد.

انتهای پیام/  
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.