اشتراک عکس و خلاصی از مزاحمت‌ها در iOS 6

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۳۰ شهریور

در مورد iOS 6 که از دیروز رسما برای دانلود در اختیار کاربران آی‌دیوایس‌ها قرار گرفته است، تا حالا مطالب زیادی نوشته شده است.

در سایت اپلستان راهنمای خوبی برای آپدیت به iOS 6 نوشته شده است، بنابراین من اینجا از تکرار این آموزش‌ها خودداری می‌کنم.

در iOS 6 شاهد تغییرات زیادی هستیم، اما من در اینجا روی دو تا از آنها تمرکز می‌کنم، اشتراک عکس Photo Stream و ویژگی خوب «مزاحم نشو» یا Do Not Disturb

۱- Photo Stream: با این همه شبکه اجتماعی و یا اپلیکیشن‌های خوبی مثل اینستاگرام گنجاندن این ویژگی در متن iOS در نگاه اول، غیر ضروری به نظر می‌رسد.

اما اپل مصر بوده است با این ویژگی امکان اشتراک عکس را به صورت پیش‌فرض بین کاربران آی‌دیوایس‌ها فراهم کند. با این کار اپل، یک شبکه اجتماعی محدود برای خود دست و پا می‌کند. کسی چه می‌داند شاید در نسخه‌های بعدی iOS، این شبکه تکمیل‌تر شد، شاید اپل می‌خواهد بی سر و صدا شانس خود را برای یک شبکه اجتماعی امتحان می‌کند.

به صورت خلاصه کاری که با Photo Stream می‌توانید بکنید این است که عکس‌های مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و آنها را وارد یک پوشه می‌کنید و با کاربرانی که در نظر دارید، به اشتراک می‌گذارید، آنها می‌توانند برای عکس‌ها شما کامنت بگذارند.

وقتی عکسی را به اشتراک می‌گذارید، دوستان شما به صورت نوتیفیکیشن، از جریان مطلع می‌شوند.

اما برای استفاده از این ویژگی نخست باید آن را فعال کنید، مراحل کار:

۱- باید وارد حساب آی‌کلاد خود شده باشید.

۲- به settings‌ بروید و Photo Stream را فعال کنید.

۳- به قسمت Photos و سپس برگه Photo Stream بروید و یک Stream جدید بسازید.

در اینجا دقت کنید که می‌توانید امکان دسترسی به این پوشه عکس را به صورت عمومی بدهید.

۴- حالا هر وقت خواستید عکسی را وارد پوشه Photo Stream کنید، می‌توانید خیلی ساده به صورتی که در عکس زیر می‌بینید، این کار را بکنید.

۵- اما یک چیز جالب این است که شما اگر اجازه دسترسی عمومی به پوشه عکس را داده باشید، می‌توانید لینک مشاهده عکس‌ها را برای هر کسی که دوست داشته باشید بفرستید. دو عکس زیر را ببینید:

خیلی جالب است که دیگران اصلا لازم نیست که حتما آی‌دیوایس داشته باشند، آنها می‌توانند خیلی ساده با مرورگر کامپیوتر هم خود هم عکس‌ها شما را ببینند.

به نظر من این ویژگی اخیر خیلی جالب و کاربردی است. فرض کنید که شما یک وبلاگ‌نویس باشید و بخواهید به خوانندگان خود بعضی از عکس‌های خود را نشان بدهید، شما می‌توانید با Photo Stream و امکانات آی‌کلاد خیلی ساده با درج لینک پوشه اشتراکی در وبلاگ خود، ترتیب این کار را بدهید.

برای مثال به اینجا بروید و دو عکسی را که آپلود کرده‌ام، ببینید.


اما ویژگی دیگر Do Not Disturb است که به شما اجازه می‌دهد، هر زمان که اراده کردید، مثلا در ساعات شب، از شر تماس‌ها و نوتیفیکیشن و پیامک‌ها خلاص شوید.

شما می‌توانید این کار را برنامه‌ریزی کنید و می‌توانید برای افراد به خصوصی استثنا قائل شوید و فقط به آنها اجازه تماس بدهید.


بقیه تغییرات ریز و درشت را با مراجعه به خود سایت اپل هم می‌توانید مرور کنید، اما یکی از تغییرات خوب برای ما ایرانی‌ها این بود که نسخه ششم iOS از فرمت نوشتاری فارسی هم پشتیبانی می‌کند، یعنی شما می‌توانید از این به بعد اعداد و ایام هفته را به صورت فارسی و یا به صورت (شنبه، یکشنبه و …) ببینید.

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. Mobli : اپلیکیشن اشتراک عالی اشتراک عکس که با سرمایه‌گذاری ۴ میلیون دلاری لئوناردو دی‌کاپریو پا گرفته
  2. با گوگل ریدر فیدها را به اشتراک بگذارید و در وبلاگهای خود نمایش دهید
  3. گوگل ریدر، امکان کامنت‌گذاری برای فیدهای به اشتراک گذاشته را مهیا کرد
  4. با «رسام» گوگل، نمودار بکشید و به اشتراک بگذارید
  5. bubbleshare ، یک سایت خوب برای اشتراک عکس


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.